woensdag 5 augustus 2015

Benthe Wilhelmina Elizabeth

In Borne, om iets over 5 uur 's ochtends, een zondagskindje!

Zaterdagavond paste ik op de kleinkids, zodat dochterlief en schoonzoon samen uit konden gaan om hun 7e trouwdag te vieren. Ze waren niet erg laat weer thuis, want dochter was moe, en ze wilde dus ook direct gaan slapen...

Slapen als een prinsesje :-D
En dat was maar goed ook, want al een paar uurtjes later belde haar grote broer haar wakker, of ze direct naar Borne kon komen...

Die afstand reed ze toen in een absolute recordtijd! hihihi...









Peettante Charlotte
Welkom in deze wereld! <3
Deze foto is nu al mijn absolute favoriet voor 2015! Nog maar een paar minuutjes oud, verwelkomd door haar lieve papa!

Niet alleen werden zoon en zijn vrouw deze ochtend nieuwe ouders, dochter werd voor het eerst tante. Na haar papa en mama was zij de eerste die Benthe mocht vasthouden :-) 

Het maakt mij heel blij dat mijn kinderen zo'n hechte band met elkaar hebben... ergens heb ik dus vast iets goed gedaan :-D

Dochterlief is de creatieve verver in de familie, ook het kamertje van Benthe heeft zij geverfd.
Haar kamertje, geverfd door (wie anders?), haar peettante Charlotte
Toen Benthe werd geboren voelde ik me al een week niet echt fit. Keelpijn, oorpijn... Op aanraden van dochter, en ook omdat ik, naast verhoging, er nu ook al bij ging hoesten, ging ik zondag een paar uur na haar geboorte naar de huisartsenpost in het ziekenhuis. Ik bleek keel- en oorontsteking te hebben, en ook mijn longen hoorden niet heel schoon. Zowel een virus als een bacterie-infectie was de boodschap :-(

 
Met kuren antibiotica en prednisolon weer naar huis, en de dokter raadde me aan om pas in de 2e helft van de week naar mijn splinternieuwe kleindochtertje toe te gaan :-( De hele opzet was nu juist geweest dat ik in het ziekenhuis de verzekering zou krijgen dat het echt, heus, geen kwaad kon als ik er direct heen ging... :o

Zoonlief met zijn nieuwe grote liefde :-D
Ik hoop dat ik haar nu vrijdagmiddag eindelijk kan gaan zien! Hoewel het natuurlijk wel heel erg moeilijk voor me is om zo lang te moeten wachten om deze nieuwe schat van me te gaan zien, is het ook ontzettend lief van zoon dat hij me elke avond een vracht nieuwe foto's stuurt, en/of me even belt. Dat maakt het lange wachten wel iets minder verdrietig voor mij :-)

En ja, ik wacht natuurlijk veel liever, zodat ik zeker weet dat ik haar niet ergens mee kan besmetten!

Oefenen in het papa zijn, maar wel onder toeziend oog van mama :-)
Vanavond ging ik voor het eerst zelf weer even boodschappen doen bij de plaatselijke Jumbo. De afgelopen 2 weken had ik alleen maar trek in bulgaarse yoghurt, en dat had dochter me al gebracht. Maar ook de poezen willen af en toe wel graag iets eten, en de tissues waren bijna op. 

Afgesproken was dat we wachtten met online bekendmaken tot iedereen het geboortekaartje ontvangen had, en dat was vandaag. Tot mijn grote verbazing kwam er in de winkel een Jumbo-meneer op me af met een prachtige bos roze rozen: Klopt het dat u oma geworden bent? Eh ja, dus...


In de verte zag ik een buurmeisje achter haar kassa zitten grijnzen, haar ouders had ik het stiekem zondag al verteld, toen ik terug kwam van de dokter ;-)

3 opmerkingen:

Christina zei

Van harte gefeliciteerd. Een echte leeuwin in je familie :-)

Aragog zei

"Een" leeuwin... het wemelt ervan! Dochter (7 augustus) is er eentje, kleindochter Jade (23 juli), mijn moeder, nichtjes, tantezegsters... Meer wél als niet leeuwinnen bij ons in de familie, lol

Christina zei

Aah, omringd door leeuwinnen dus. Een tikkie beangstigend, maar ook wel heel veilig. Ik heb altijd een zwak plekje in mijn hart voor mede°leeuwinnen. (sorry, toetsenbord doet raar)