donderdag 1 januari 2015

Gelukkig Nieuwjaar !!!

Dit jaar heb ik geen kerstvakantie. Ik werk alle dagen (maar wel lekker thuis), en zelfs overuren, behalve dan op 1e en 2e kerstdag, en op nieuwjaarsdag. Eigenlijk nog steeds erg verbaasd en blij verrast dat ik vorig jaar met Sinterklaas te horen kreeg dat ik weer een (heel erg leuke!) baan heb, na 5 jaren in de bijstand!

Kinderbubbels, maar waarom zit het etiket op de kop?
Oudejaarsdag toen ik klaar was met werken kwam dochterlief me ophalen, om voor oud-en-nieuw bij hen te logeren. Ook Ronja en mijn mooie autootje waren daar wel blij mee... Want in hun best wel chique buurt wordt er veel minder rotzooi van oud-en-nieuw gemaakt dan in mijn oude volksbuurtje ;-)

Grote Mensen bubbels :-)
Een kennis van me poste op Twitter: Een onderzoek van de Provinciale omroepen: 17 procent van de Drenten steekt vuurwerk af. (En die wonen allemaal in Angelslo...)

Net voor middernacht halen ze je uit bed
Tegen middernacht werden de kleintjes uit hun lekker warme bedjes gesleurd om ook verplicht te komen "genieten" van het vuurwerk.

Toastjes zijn dan wel weer lekker...
Eén van Logans grootste hobbies is eten, dus al dat lekkers was een troost. Vooral als je dan warm ingepakt in een dekentje op de bank met de hand wordt gevoederd ;-)

Even proeven van je eerste echte bubbelwijn :-)
 Ook zijn  eerste "echte" borrels gingen er gemakkelijk in :-D

Proost allemaal!!!
Jade is een ander verhaal... die snapte nog niet erg veel van haar eerste bewust meegemaakte oud-en-nieuw. Hoewel kaas er bij haar altijd wel in gaat is zij niet zo van het eten en drinken. En naar buiten toe voor het vuurwerk wilde ze al helemaal niet, want: mama dat is gevakeluk! Daarom bleef oma maar binnen met haar ;-)

Ook Jade lust toastjes (met kaas)
Ik zette haar op de vaatwasser om te kunnen zien hoe papa, mama en Logan voor het huis met vuurwerk bezig waren, maar ze wilde direct al dat ik haar weer op de grond zette. Ze lijkt echt op mij, want ik zie ook geen enkele lol en nut van vuurwerk ;-)

Echt nog niet helemaal wakker, lol
Nadat schoonzoon naar bed ging hebben dochter en ik het nog erg laat gemaakt, waarbij ik vooral genoot van dochterlief die zo genietend alle overgebleven toastjes en ander lekkers zat op te eten. Met 2 kleintjes aan haar spijkerbroekspijpen heeft ze maar zelden de kans om lekker rustig te smikkelen van iets ;-)

Heel erg lief van schoonzoon was dat hij 's ochtends uit bed ging toen Jade wakker was, en later ook Logan beneden opving, zodat dochter en ik konden uitslapen tot we er genoeg van hadden. En dat was best wel lang :-D
Internetverslaving is genetisch bepaald ;-)
's Middags kwam zoonlief langs met zijn lief. Handig dat ik er nog steeds was, want zo hadden ze in één bezoekje alle familie in Emmen gehad. Toen Rick en Noor weg gingen heeft dochterlief Ronja en mij weer naar huis gebracht. 

Het was een heel fijn begin van een nieuw jaar, en straks op tijd naar bed want morgenochtend moet ik om kwart over 7 gewoon weer (thuis) aan het werk ;-)


Geen idee wat jullie hier midden in de nacht doen, dus ik ga wel wat puzzels maken op de iPad!
Nagekomen bericht van dochterlief: Had jij ook nog een droge worst in je tas boven? Eh ja, die had ik net voor ze me ophaalde uit de vriezer gehaald, en vervolgens nooit meer aan gedacht :-(
Dochter: Esprit vond hem heel lekker... 

1 opmerking:

Groninganus zei

Ook veul hail en zegen!