maandag 15 september 2014

't Nije Hemelriek Multi, met Flip de Beer

Flip de Beer komt logeren
In het laatste weekend van mijn 2e zomervakantie kwam Flip de Beer van school bij Logan logeren. Logan laat echt niet zomaar iedereen toe in zijn bed, dat is alleen voor heel erg speciale knuffels. Maar Flip mocht wel op de grond naast zijn bed slapen, in een slaapzak ;-)

Op school mag je dan vertellen wat Flip allemaal mee heeft gemaakt, dus we moesten wel iets speciaals gaan doen. En ook omdat het mijn allerlaatste vakantiedag was. Dochterlief had een heel speciale geocachedag voor ons uitgedacht: in het Nije Hemelriek, waar ik haar en haar broer vroeger zo vaak mee naar toe nam. Echt een ontzettend leuk idee! :-D

Dit was voor ons allemaal onze eerste Multi: Op het eerste waypoint (coördinaat) vind je aanwijzingen voor de volgende, en zo verder. Uiteindelijk, als je alle waypoints hebt gevonden, kom je dan te weten waar de eindcache, de bonus, ligt.

De eindcache gevonden!
We hebben er ruim 3 uur over gedaan. Dat was: 3 uur in het bos lopen en speuren. Eerst in de regen. Toen die stopte knoopte ik mijn regenjas met de mouwen rond mijn middel. Logan: Oma, ik wil óók superman zijn! Onderweg zaten we op boomstronken even uit te rusten met iets te eten en te drinken. Ook gingen Logan en ik zitten uitrusten op een soort slagboom. En toen brak één van de paaltjes af, en lagen we zomaar op onze rug op de grond... Kortom: na 3 uur struinen door de bossen zagen we er uit alsof we er minstens een week in hadden gewoond, lol!

Het leuke van deze Multi, naast dat het dus in het bos was waar ik vroeger de kids vaak mee naartoe nam, was dat de vragen zo eenvoudig waren dat Logan er zelfs een paar van kon oplossen!

En als extra bonus zat er zowaar een TB in! Polly the Parrot
Naast de gebruikelijke leuke ruilspulletjes zat er ook een Trackable in: Polly the Parrot. Logan was op slag vergeten dat ie echt helemaal doodmoe en smerig was :-D De bedoeling is dat hij Polly weer verder laat reizen via een volgende cache. Mamalotje zou het leuk vinden als dat in Duitsland zal worden, en dus gaat ons volgende cachedagje vast een stukje de grens over ;-)

Logan een kinderijsje? No way, hij kan ook wel een grotemensenijsje op, na zo'n survivaltocht!
Waar ik vroeger, naast 't Nije Hemelriekje, de kids ook geregeld mee naartoe nam, was de Kwalitaria in Borger. Dat was onze volgende stop. Echt leuk zoals dochter het cachen op mijn laatste vakantiedag tegelijk een soort van reis terug in de tijd had gemaakt. De Kwalitaria heet niet voor niets zo, alles wat ze er maken is overheerlijk, en zo dus ook een "ijsje" :-)

Natuurlijk kreeg Flip ook ijs
Het was een soort uitgebreide Dame Blanche, waarbij je mocht kiezen tussen schepijs en softijs. Wij kozen allemaal het laatste. Plus veel slagroom, chocoladesaus, koekjes, enz. Dat was echt genieten, nadat we eerst allemaal in het toilet hadden geprobeerd onze handen weer een beetje schoon te krijgen. Al die bruine en groene vlekken en vegen op onze kleren, en de schoenen die nodig in de was moesten interesseerden ons niet, want wij hadden echt een topdag! :-D



4 opmerkingen:

Charlotte zei

De kinder van Logan zijn klas vonden het een prachtig verhaal! Het was een zeer geslaagde dag ondanks de regen ;)
Volgend jaar nog een keer met beide kids, badpakken en mooi weer!!!

miniprutser zei

Je ziet ik lees dus alles.
Dat was weer genieten met z'n allen dus. Het spat er ook af
Groetjes
Marianne

Aragog zei

Lol, ja, ik zie het :-D

Hanry zei

Leuk om hier te lezen.
Krijg zin in ijs ;-)