zaterdag 25 januari 2014

Slimme Thermostaat

Met de Thermostat Assistant kunt u de instellingen van uw ‘Slimme Thermostaat’ op een gemakkelijke en overzichtelijke manier programmeren. U hoeft alleen de thermostaat met de bijgeleverde USB-kabel aan te sluiten op uw pc.

 

Nu heb ik dat ding al jaren, maar dit had ik nog nooit geprobeerd. Mijn thermostaat zat namelijk nogal een eind van de pc af, en daar was dat snoertje niet lang genoeg voor... (En jawel, ik weet dat de kids nu over de vloer rollen van het lachen)!

En toen... werd mijn kamer geverfd en kwam ik er achter dat ik de voorkant van het ding, compleet met de aansluiting voor het kabeltje, er heel gemakkelijk van af halen kan, lol. En dan kan ik hem dus ook op mijn bureau leggen terwijl ik hem programmeer... Daar is vast over nagedacht (alleen nu pas door mij, dusss)

Screenshot basisinstellingen

Dat was in oktober... Jaja, Aragog kan soms supersnel zijn, not! Zojuist heb ik hem eindelijk helemaal geprogrammeerd. Zodat ie om 9 uur 's avonds op de nachtstand gaat, een uurtje voor ik doordeweeks naar bed moet. En het hopelijk als ik thuis kom van mijn werk nu lekker warm is in huis, ipv zoals de afgelopen dagen slechts 10 graden... :S

Handig! Dit had ik jaren eerder moeten doen, dus. Hadden ze er maar gelijk bij moeten vertellen dat als de computer niet naar de thermostaat kan, de thermostaat ook naar de computer toe kan komen... hahaha!

Lichtsensor

Lichtsensor voor slimme aanwezigheidsdetectieDe geïntegreerde lichtsensor zorgt ervoor dat na 20 tot 30 minuten nadat het licht uit is gedaan de rusttemperatuur wordt geactiveerd. Deze sensor zorgt zo voor een extra energiebesparing van ongeveer 8%.

Klokfunctie

KlokfunctieOp de thermostaat is een dagklok in te stellen, zodat hij als complete klokthermostaat kan worden gebruikt.

Aanwezigheidsdetectie

AanwezigheidsdetectieAanwezigheidsdetectie voorkomt onnodig verwarmen. Detecteert of er iemand in huis is of niet, maar reageert niet op huisdieren.

En dat laatste is bekend. Als ik rustig op de bank zit wordt het na meer dan een uur koud, want dan denkt dat ding dat er niemand meer is... Maar ik zal hem leren! Oh, dat heb ik dus net gedaan, door eindelijk eens allemaal tijden in te stellen: hoe laat ga ik elke dag naar bed, hoe laat sta ik op welke dag op, en hoe laat kom ik thuis van werken :-)

Geen opmerkingen: