vrijdag 10 januari 2014

1e Thuiswerkdag

Vandaag mocht ik al een dagje thuiswerken! Gister ging het ook echt lekker op het werk, ik had zelf ook het gevoel dat ik het al aardig goed door had :-)

Maar eerst gisteravond voor het eerst sinds bijna een week weer in Second Life, dat mis ik wel heel erg, nu ik voor 10 uur 's avonds al in bed moet liggen! Om half 11 werd ik eruit gegooid: geen internetverbinding. Na een uur lang steeds het modem restarten en pc opnieuw opstarten kon ik eindelijk een SL vriend bereiken op zijn mobieltje, en die vond voor mij dat er een storing was bij Ziggo op mijn postcode. Dat was het dus...

Vanochtend om 8 uur was de internetverbinding nog steeds weg. Maar ik moest thuiswerken! Lichte paniek dus. Ziggo bellen, maar helaas was mijn vaste telefoon leeg, dus moest dat met mijn mobieltje, wat duur is :-(

Ik heb ze een hele tijd aan de telefoon gehad, zucht. Van alles proberen, niets hielp. Volgens hun was er geen storing (meer), en zag alles er aan hun kant prima uit. Hier dus niet...

Inmiddels wanhopig zoonlief gebeld, altijd mijn redder in de computernood. Hij werkte (wel) thuis vandaag, maar ging wat dingen na en dacht dat misschien de kabel van modem naar pc stuk was. Ook al omdat ik op mijn mobieltje wel wifi had... Na wat zoeken in een enorme bak met computertroep die ik altijd bewaar vond ik een splinternieuwe en gelukkig ook heel erg lange kabel. Lang genoeg van pc door de hele woonkamer via de gang de trap af naar onderin de kelder waar mijn modem staat. Die aangesloten en... bingo! Ik had weer verbinding!!! :-D

En een enorm lange dikke kronkelende kabel die nu dwars door mijn huis loopt, met in mijn achterhoofd een gebroken elleboog wegens struikelen over... juist ja. Omdat mijn modem in de kelder staat moet die kabel daar door een gaatje en dan weer door een ander gaatje de huiskamer in. Maar daar zitten minstens 4 kabels, en ik durf daar zelf niet aankomen, veel te bang dat ik de verkeerde kabel er uit trek en weer problemen krijg :-(

Even voor 11 uur kon ik dan eindelijk toch nog beginnen aan mijn eerste 4 uurtjes thuiswerken. Dat ging lekker, en iets na 3 uur vanmiddag had ik alle storingsmeldingen verwerkt, en begon mijn "vrije" weekend. Nu maar hopen dat er eens een reddende engel langskomt die die kabel voor me wil wegwerken.

Want naast gevaar voor vallen, en geen gezicht, en deuren die niet meer goed dicht kunnen, is er ook nog het gevaar hond-bijt-kabel-door. Dat heeft Ronja al eens gedaan... en ik heb niet meer van deze kabels in voorraad, het was al een wonder dat ik er eentje in huis had!

Volgens zoonlief, die echt niet langs kon komen wegens zelf ook aan het werk, kan ik nu dan het beste als ik de kamer uit ga de kabel uit de pc trekken en die dan zolang hondproof in de gang/kelder leggen. Best een gedoe dus, maar behalve zoonlief zou ik ook niet weten wie me daarmee helpen kan...

Ook een optie volgens zoon is iets dat wifi verbinding maakt, draadloos dus, tussen modem en pc. Dat klinkt heel mooi, maar ik weet niet hoe zoiets officieel heet of hoe het er uit ziet. En dat kan ik vast niet zelf installeren, mocht ik dat allemaal al uit kunnen vinden. Dus dat zal nog wel even een wensdroom blijven...

Geen opmerkingen: