donderdag 31 oktober 2013

Onze Jurk, deel II

Op 22 mei 2008 schreef ik al een blogje dat Onze Jurk heette: over mijn trouwjurk van 1979, die dochterlief in 2008 droeg toen zij trouwde.

Maar nu hebben we nog een Onze Jurk, en deze wordt nu zelfs al door de 3e generatie gedragen!

Landgoed Ekenstein, 1988
Het was mijn positieblouse toen ik dochter verwachtte. Een lief stofje met een roze-wit-blauw ruitje. Te mooi om weg te gooien na de zwangerschap, en dus... maakte ik er voor dochterlief een jurkje van, circa maatje 74, schat ik zo. Met een ronde witte pas, en een klein kraagje. Het stond haar erg lief, en ze heeft het dan ook veel gedragen, zomer 1988, dus toen ze rond een jaar oud was.

Lekker spelen met Grote Broer
Ik heb nog maar heel weinig kleertjes van toen de kids klein waren. Ik heb o.a. ontzettend veel truien voor ze gebreid, met ingewikkelde breisteken, of met van alles er op gemaasd. Dat heb ik toen allemaal aan een vriendin gegeven die een kindje kreeg, en er helaas nooit meer iets van terug gezien. Ik heb alleen nog wat foto's waarop ze ze aan hadden. Maar een paar dingetjes had ik toch bewaard, waaronder gelukkig dit jurkje, want...

Vandaag: Jade in het jurkje van haar mama, ex-positieblouse van mij!
En zie je nou wel dat Jade jouw formaat heeft! Op dezelfde leeftijd heeft ze dezelfde jurk aan ;-) 
Dus geen zorgen maken over dat ze klein en tenger is, zo was jij dus ook op die leeftijd, dat noemen ze genetisch :-P

Geen opmerkingen: