zondag 26 mei 2013

Tortellini salade met ciabatta

Zoon in zijn element: lekker kokkerellen :-)
 Het recept in foto's: dit is ook perfect om van te voren klaar te maken als je bezoek krijgt dat blijft eten!

Als kind wilde hij kok worden, en dat was achteraf ook net iets voor hem geweest!
Kookt ie zo graag omdat hij zo heel erg van lekker eten houdt?

Zoals altijd een dikke chaos om hem heen, waar hij altijd toch weer iets heel erg lekkers uit fabriceert :-)

Partjes tomaat en blokjes komkommer, en geroosterde pijnboompitten die uitlekken (proeven mag!)

Tortellini met kaasvulling, en een schaaltje kleingesneden feta.
De pot mayonaise staat er bij voor de gezelligheid, die heeft verder geen functie in dit recept ;-)

Gemengde sla, tzatziki, en blokjes komkommer die over zijn, om lekker van te snoepen :-)
Hond Jenny lust ook komkommer!

De gebakken kipblokjes staan buiten af te koelen. Of ie dat nog zo doet als binnenkort kitten Babs bij ze woont? hahaha

En dit is het resultaat, met een heerlijke dressing er door :-D

Rauwe ham, geitenkaas, heel erg speciale olie en azijn, de tzatziki enz, voor er bij...
 
Alles staat klaar voor als Noortje thuiskomt van werken, de schaal met de salade is keurig ingepakt in aluminiumfolie

Smullen maar! Op de versgebakken ciabatta ligt hun scherpste (en dus lievelings-) mes:  ik kocht het midden jaren '70 en zoonlief kreeg het mee toen hij op zichzelf ging wonen. Dat mes heeft zijn geld al in 100-voud terugverdiend :-D
Het eten was verrukkelijk, jammer dat ik niet meer op kon, lol. Maar ik heb een halve ciabatta en een flinke bak van de salade meegekregen, daar smul ik vanavond dus weer van :-D

Na het eten was er koffie, en voor ieder, als toetje, een mini appeltaartje van de warme bakker, met slagroom. En toen kon ik echt geen kruimel meer op! Noor en Rick reden me samen terug naar Emmen, waar we om half 1 's nachts bij mijn fiets aankwamen, die ik om kwart over 9 's ochtends bij ons clubhuis neer had gezet. Ik nog steeds in mijn wandelkleren natuurlijk, maar met daar overheen een lekker warm (Tommy Hilfiger) vest van zoonlief dat ik mag houden, want hem is het te groot geworden :S

Mijn jas lag nog in het busje waarin ik 's ochtends naar Lettele was gereden. Via sms had ik al gehoord dat Janny dat voor me mee naar huis had genomen, dus dat komt wel weer terug. Ik heb een geweldige dag gehad, met eerst een prachtige wandeling, en toen helemaal plotseling en onverwacht een erg gezellige middag/avond met zoonlief :-D

Geen opmerkingen: