zondag 7 april 2013

Eindelijk Lente!


De lage tafel ziet er belabberd uit na deze lange winter :-(
Ooit begon ie zijn leven bij Trendhopper, toen was ie salontafel bij zoonlief thuis. Daarna stond ie in mijn winkeltje met bakken met koopwaar erop, en toen een paar jaar als salontafel hier in mijn huis. De laatste jaren bevalt ie uitstekend bij het zitje waar 't op hete zomerse dagen heerlijk koel is in de schaduw, onder het zonnescherm. 

Ik wil hem dus eigenlijk niet kwijt, maar zo kan het ook niet meer. Gezocht wordt naar een nieuw bovenblad (liefst gratis of zo goedkoop mogelijk) waardoor ie weer wat jaartjes mee kan. Iemand die een creatief een idee heeft? Ik dacht er al aan om er gewoon stoeptegels op te leggen, maar dat lukt niet vanwege de maat: hij is 75 x 75 cm...

Het zitje staat er weer! Lekker om na het werk nog even van de laatste zonnestralen te genieten, want die staat er om die tijd pal op :-)

Aanstaande Moestuin
2 verschillende buren hadden ieder 2 grote holle stenen over, ik mocht ze in de herfst gratis hebben. Vandaag zijn ze op hun plek gezet. Ze staan nu op een randje grond langs de schutting waar toch niets in groeide, en waar het zand altijd over de tegels heen kroop.

Binnenkort even bemeste tuinaarde kopen om ze mee te vullen, en wat plantjes
In eentje komen zeker weten aardbeiplantjes die de hele zomer vruchten krijgen (zg doorbloeiers), en in een andere tomatenplanten (die kunnen dan mooi langs de schutting omhoog groeien). Maar dan heb ik er nog 2... Iemand een idee wat ik daar het beste in kan zetten? Het is wel de bedoeling dat dat iets eetbaars gaat zijn!


Denise en haar man kwamen vanmiddag hun tuinmeubels ophalen uit mijn loods, en hielpen meteen om al mijn tuinspullen weer achter neer te zetten. De loods is weer half leeg, en de tuin lijkt ineens weer naar zomer, ook al bloeit er nog niets. En daar staat het tuinbankje dan ook weer, nog steeds in de grondverf, hoewel dat er nu ook al aardig af bladdert :-(

Geen opmerkingen: