vrijdag 19 april 2013

Archiefwerk :-)

Zat ik maandag nogal plotseling weer werkloos thuis, woensdag had ik alweer iets anders! Mijn teamleider van Belastingen belde me dinsdagmiddag, dat ik woensdagmiddag een gesprek had met de teamleider van het archief van Sociale Zaken. Jaja, in Emmen werken supersnelle ambtenaren! 

Het gesprek woensdagmiddag verliep zeer prettig, en ik werd direct ook al rondgeleid op de afdeling, en voorgesteld aan de mensen die er aan het werk waren. De teamleider heeft nu eerst even vakantie, en ik ook dus. De eerste week van mei neemt hij weer contact met me op. Over wanneer beginnen, welke dagen, enz.

Dit is ook weer een werkervaringsbaan, dus wederom "werken met behoud van uitkering", maar ik ben er blij mee! Weer een nieuw avontuur, eerst weer voor 3 maanden, 3 dagen per week, en daarna zien we dan wel weer. Archiefwerk is sowieso al net iets voor mij, leuk om alweer allerlei nieuwe werkzaamheden te leren. En ook mooi voor op mijn cv, mocht ik ooit eens een vacature voor een archiefmedewerker tegenkomen...

Naar Belastingen (aan de Vreding) was het circa 20 minuten fietsen, het eerste stuk door het bos, maar daarna was het niet zo leuk meer: langs diverse middelbare scholen, dus fietspaden vol met tegenliggende tieners die altijd met 5 naast elkaar fietsen. Voeg daar ook nog eens een paar drukke kruispunten aan toe...



Mijn nieuwe werkplek is op de 3e verdieping van het Werkplein, tegen het treinstation aan. Dat is nog eens een heerlijk fietstochtje, vooral in deze tijd van het jaar. Door het bos, langs het ziekenhuis en dan door de Boslaan (weer bos dus). Spoor over, rechtsaf het station voorbij en ik ben er. Korter, en gelukkig geen scholieren meer. En eindelijk ook niet meer zo uit m'n warme bedje fietsen bij -10 :-D

Nu ga ik eerst lekker even genieten van een poosje vrij zijn, ik denk dat het beginnen zo ongeveer de 2e week van mei zal zijn :-)

2 opmerkingen:

AnneRie zei

Gelukkig weer snel iets nieuws. Maar je hebt vroeger in Beverwijk toch ook archiefverwerking bedaan?

Aragog zei

Erbij, ik werkte in Beverwijk bij de Sociale Dienst, administratief. Van alles wel gedaan daar, maar vooral de rapporten van de maatschappelijk werkers uittypen. Ik heb ook de Bode wel vervangen als die vrij was, en natuurlijk ook wel het archief wat bijgehouden, maar niet zoals hier nu alleen maar archiefwerk.

Bovendien ligt hier het archief van de gemeentes Emmen, Coevorden en Borger/Odoorn, die hebben geen eigen archieven meer maar hebben dat uitbesteed aan de (veel grotere) gemeente Emmen.

In Beverwijk heb ik toen ook mijn diploma Spaans gehaald op kosten van de gemeente, wegens de vele Spanjaarden die toen bij Hoogovens kwamen werken, de eerste lading gastarbeiders zeg maar, voor de Turken en de Marokkanen kwamen. Oh nee, de Groningers (wij o.a.) en Friezen waren de allereerste gastarbeiders daar, lol. Ons kantoor zat pal naast de balie van de bode, en ze zochten iemand die dan een beetje kon tolken.