zondag 7 oktober 2012

3e Aa- en Hunzetocht, Rolde

Zaterdag heb ik gewandeld met wv Bargermarke, in Rolde.

Ik werd op tijd wakker. Met nog steeds erg moeie benen en zere voeten van vrijdag. En buiten kwam de regen met bakken uit de lucht...

Maar... ik had me al een tijdje verheugd op wandelen rond Rolde. Daar heb ik 7 jaar gewoond, en zoonlief ook, tot hij 1 was. Ben er zelfs ooit getrouwd.

Chillende geit
Dus een extra stevige bak koffie, mezelf een flinke schop onder de kont geven, mijn wandelkleren aan doen. Ronja even uitlaten, en toen was ik al doornat. Op de fiets naar het clubgebouw om kwart voor 10 --> nog natter.

Volgens buienradar zou het rond 2 uur 's middags pas droog worden, maar toen we tegen 11 uur in Rolde aankwamen werd de lucht helderder. Ingeschreven, en naar buiten om de wandeling te beginnen: het was droog! Na een minuutje of 10 op pad kwam zelfs de zon door. En daar liepen we, beladen met papaplu's en regenjassen. Terwijl het al snel zo warm werd dat onze trainingsjacks ook wel uit konden, lol.

Busje komt zo...
De rust na 5,5 km was weer in de Boerhoorn, ook het start- en eindpunt. Ik ben toen afgehaakt, de 10 km hield ik vandaag echt niet vol, nog steeds erg moe van de vorige dag. Maar ik vond mezelf al stoer genoeg dat ik toch gegaan was :-)

De wandeling was mooi, vooral veel door kletsnat bos, dat al prachtig begint te verkleuren. Alle modderige kleren konden thuis direct in de was, en als mijn wandelschoenen weer droog zijn maar zien of ik ze met een harde borstel weer schoon krijg, lol.

In de haast was ik mijn stokjes vergeten, maar al snel vond ik 2 mooie dikke kastanjes om mee te spelen onderweg. Blij dat ik toch mee ben gegaan, maar ook blij om rond half 4 weer thuis te zijn, eindelijk es heftig uitrusten.

Zondag Pyamadag dus :-D

Hoewel de tocht zelf erg mooi was: De organisatie had wel wat beter gekund. Niets zo lekker bv als een kop soep na een wandeling. Even het uitgezwete zout weer aanvullen. Maar in de rust was er al geen soep meer. De dame achter de bar: We wisten niet dat jullie na het inschrijven hier nog weer terug zouden komen...

Omdat de tocht door een natuurgebied ging was er nergens een andere plek voor de rust, en natuurlijk schrijf je je ook weer uit waar je inschrijft. En moet iedereen sowieso terugkomen omdat de auto's en bussen daar staan. Er was 5 t/m 40 km, verwachtten ze dan dat mensen 40 km lopen zonder een rustpauze (en een kop soep?).

Broodje Kroket dan maar, ook lekker. Op de prijslijst voor € 1,80. Dat is dan € 2,20. Na mijn protest ging ze zelf de prijslijst eens bekijken: Oh dan staat het fout in de kassa. Dan is het 2 euro. Huh? Ja u heeft er mosterd op...

Geen opmerkingen: