zaterdag 18 augustus 2012

35 graden !!!

Zijn papa en mama gingen vandaag met zand en tegels sjouwen, en bestraten, bij andere oma. En dan loopt een Grote Peuter best in de weg. Vandaar dat Logan, op één van de heetste dagen van het jaar, bij mij kwam :-D


Een paar uur tevoren had ik het zwembadje al gevuld, zodat het water alvast kon opwarmen. Scheelt mij de kosten van, en het sjouwen met, een paar emmers heet water ;-)

Watertuin :-)

Nee, Ronja mag niet in het zwembadje
In mijn straat helpen we mekaar altijd, zoals het eigenlijk overal zou moeten zijn! Gisteren liep ik even naar een paar buurvrouwen die buiten zaten, en vroeg of iemand voor een paar uurtjes vandaag een parasol voor me te leen had? Want je kunt een Grote Peuter toch niet in water zetten in de felle zon... Toen ik vanochtend de gordijnen open deed (okay, zoals altijd was ik vrij laat mijn bed uit) stond deze parasol (met een enorm zware voet!) zomaar ineens op m'n grasveldje :-D


Op Facebook een berichtje van een buur: we hebben de parasol neergezet, en gelijk je grasmaaier meegenomen, die krijg je morgen weer terug. Ik blijf hier dus wonen tot het echt niet meer gaat ;-)


Logan speelde in het zwembadje, met oma ernaast op de stoel, mijn voeten lekker in het frisse water, en hoofd in de schaduw. Zo was het nog best te doen vandaag :-D


Inmiddels al traditie: de gevaarlijke krokodil eet oma op (hamhamham) en oma gaat dan gillen, en roepen van neeneenee en auwauwauw. In plaats van medelijden krijgen, moet kleinzoon daar alleen maar heel erg om lachen :-(

Ook was er natuurlijk het nodige (heel erg leuke!) natspetteren, hoewel ik nog zo gezegd had dat oma's kleren niet nat mochten worden....


Hij bleef maar staan, wel spelen met alle beestjes, maar staande. Ik had het ook al van zijn mama gehoord: pasgeleden in de Rietplas was hij 2x koppie onder gegaan, de eerste keer lachend, de tweede keer vond ie veel minder leuk....


Niet verstopt doen, zei ie. Van zijn mama had ik al gehoord dat "verstopt" betekent: koppie onder gaan. Hij was dan verstopt omdat ie zijn mama niet meer zag, natuurlijk...

Toen oma zei dat hij heus ook wel in het water mocht gaan zitten, werd er even nagedacht. En toen zakte hij langzaam naar beneden, en pakte stevig mijn beide benen vast. En dat is natuurlijk wel heel veilig, tegen verstoppen ;-)


Is het nu echt een heel knap kereltje, of vinden alleen dochter en ik dat, omdat we zoveel van hem houden? Dat vragen we ons wel eens af...


Op den duur was ie zo lekker fris geworden dat ik overal kippenvel zag: tijd om er uit te gaan dus. Maandag waren we er helemaal niet aan toe gekomen: Oma, we moeten eendjes nog brood geven! Dat hebben we vanmiddag dus maar gedaan, en toen waren we gelijk weer lekker heel erg warm :S

Ronja mocht natuurlijk ook mee, en in het bos moest zij, zoals altijd, los van Logan. Samen rennen! Maar het Oma ook rennen! heb ik vandaag toch maar even afgeslagen...

Staande op de voet van de parasol lijkt het water wel heel diep

Maar... we springen (stappen) er toch (heel voorzichtig - goed vasthouden) weer in!


Zijn mama had gezegd dat ik moest zorgen dat ie genoeg drinkt, duh! Alsof zij en haar broer het niet overleefd hebben bij mij, lol. In het zwembad lagen een heleboel beestjes die water kunnen spuiten, en dat deden ze ook, zó Logan's mondje in! Ook lag er een plastic beker in, waar hij geregeld zelf uit dronk: binnenshuis drinkt hij nog uit een drinkbeker, dus dat was ook erg leuk :-D


Oma zat er de hele tijd naast op een stoel, met de voeten lekker in het water. Dat wilde hij ook wel, dus het kinderstoeltje maar naar buiten gehaald, zodat we gezellig samen naast elkaar met onze voeten met water konden spetteren :-)

In het bos gingen er een heleboel rijpe bramen in, omdat zijn geliefde wilde framboosjes daar nu toch echt op zijn. Die hebben de vogels opgegeten he oma. En weer thuis aten we samen nog lekker een waterijsje. En toen werd ie alweer opgehaald. De tijd vliegt voorbij als je het saampjes zo gezellig hebt :-D

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Klinkt als een super leuke middag :D Hij heeft me natuurlijk zelf ook in geuren en kleuren verteld wat ie allemaal had gedaan ;) Echt heerlijk dat kletsen samen.

Hij heeft een top dag gehad in elk geval!

Aragog zei

Oma heeft ook een topdag gehad hoor! Ik was van plan om de hele dag achter de pc te schuilen voor de hitte, maar door Logan heb ik (we, samen) van alles gedaan, en dat was eigenlijk veel leuker dan binnen zitten! :-D