vrijdag 6 april 2012

Bada Fail :-(

Mijn mobieltje bevalt me prima, de Samsung Wave. Maakt geweldige foto's en doet bijna alles wat ik ervan verwacht. Bijna, want niet helemaal. En dat schijnt te liggen aan het besturingssysteem: Bada.


Zo kan ik geen WordFeud krijgen, de enige apps die beschikbaar zijn, zijn die in de Samsung appstore, en daar staan de populaire nou net niet in. WhatsApp: idem. Voor elke smartphone beschikbaar, behalve... als die op Bada werkt.

WHATSAPP
Ik noemde Whatsapp, omdat ik vaak met die 140 tekens in twitter in de knoei kom en Whatsapp die beperking niet heeft. Makkelijk om wat uitgebreider, en toch gratis, te chatten met familie en kennissen. Maar pech voor jou. Ik lees nu ergens op een forum het volgende bericht. Wel een jaar oud maar klinkt wel als definitief:
---------------------------------------------------
jmdk February 11, 2011 at 20:57
na veel pijn en moeite heb ik eindelijk antwoord voor degene die whatsapp willen op hun wave, vorig jaar zou whatsapp bekijken of ze in 2011 een app gingen maken voor de bada gebruikers maar ik quote: ” we are no longer considering to develop whatsapp for bada, sorry” dus helaas:-(


Sinds een poosje probeer ik me met mijn mobieltje aan te melden voor Endomondo: ik ben geregistreerd gebruiker. Ik kan in de lijst mijn telefoon wel selecteren (de Wave dus), die staat er gewoon bij. Dan stuurt de site de downloadlink als bericht naar mobieltje toe. Maar als ik op die link klik komen er enkel foutmeldingen.

Na uren zoeken vond ik dat er een java bestandje schijnt te ontbreken, iets met .jad. Daarvoor een downloadlink gevonden, en ook die geprobeerd in mobieltje te laden: error meldingen, verder niets :-(

Alles schijnt dus te liggen aan het Bada besturingssysteem (ipv windows, apple, android e.d.).

Als iemand een oplossing weet waarmee ik wel alle leuke gangbare apps ook op m'n Bada toestel krijgen kan: ik hoor het graag!!!

En Henk (van wie het schuingedrukte komt): lol om Second Life te gebruiken om te "whatsappen" met mij, maar je kunt me ook emailen als twitter te klein is: het adres staat altijd helemaal bovenaan op m'n blog (arrie46@gmail.com).

1 opmerking:

AnneRie zei

Ik zou je best wel willen helpen maar ik heb geen idee waar je het over hebt LOL.