dinsdag 20 maart 2012

Dag pomp...

Vandaag heb ik ontslag genomen bij de pomp, officieel per 1 mei. Dat voelt heel raar, na ruim 6 jaar daar gewerkt te hebben, maar het is beter zo. Meer dan wat diensten in het weekend en op feestdagen, naast nu en dan een dagje invallen, hebben ze toch niet voor me. Zelfs na 6 jaar, met al mijn inzet, is het me nog geen enkele maand gelukt daar meer te verdienen dan de uitkering :-(

In februari werkte ik er voor het laatst. Omdat ik echt m'n weekend wel nodig heb voor m'n huiswerk, hebben collega's al mijn diensten van maart overgenomen. Vandaag kreeg ik het rooster voor april binnen, en ook die diensten hebben collega's nu alweer van me overgenomen. Eentje stuurde me gelijk een sms: als je weer diensten kwijt wilt houd ik me aanbevolen...

Zij blij, want dan verdienen ze weer iets meer. Ik verdien niets meer of minder of ik er nu wel werk of niet, want het wordt geheel verrekend met m'n uitkering. De collega's zijn allemaal scholieren die het als bijbaantje hebben, als leuke bijverdienste. Ik ben nu dan ook wel scholier, maar vanwege uitkering kost het werken me wel tijd, maar levert me geen enkele cent op.

Op school heb ik verteld dat ik door de pomp soms in de knel kom met mijn huiswerk, en met leren voor examens. Ik ben de enige van alle klasgenoten die naast de studie ook nog werkt. Ze raadden me toen aan contact op te nemen met mijn klantmanager bij het UWV, en vandaag kreeg ik een email:

Ja ik hoor alleen maar positieve berichten. En ik zie natuurlijk altijd de rapportages van je school. Mijn complimenten. Helaas kan de Gemeente geen vervolgopleiding bieden in verband met tekort in de budgetten, maar ik ben heel blij dat ik je deze kans heb kunnen bieden. Klinkt misschien raar maar ik ben heel erg trots op wat je tot nu toe hebt bereikt. Daar krijg ik ook de energie van om mijn werk nog beter te doen.
Wat betreft ontslag nemen bij de pomp: Hier ben ik mee akkoord. Informeer bij je werkgever per welke datum je ontslag mag nemen. Laat mij dat dan even weten dan geef ik het hier intern door.

Naast geen tijd voor de pomp wegens studie, werd het me ook allemaal wat zwaar, lichamelijk. Zware rekken verslepen, zware trays met frisdrank sjouwen om bij te vullen, enz. Altijd 7 uur achtereen werken zonder pauze (omdat je alleen werkt), terwijl we er steeds meer taken bij kregen, en het steeds drukker werd.

Een hoofdstuk afgesloten, nu me volledig op school richten, en daarna op de stage. Met hopelijk een baan eraan vast... maar dat zie ik dan wel weer. Ik moet er echt wel even aan wennen dat de pomp nu verleden tijd is, maar dit geeft weer ruimte voor nieuwe dingen :-D

3 opmerkingen:

Christina zei

Ik vind het dapper van je. Maar ook dom van de pomp.

Gelkinghe zei

De economie bloeit weer op, straks zijn er werknemers tekort en dan moeten ze mensen als jij wel tegemoet komen.

AnneRie zei

Domme pomp. Knappe jij :-)