dinsdag 7 februari 2012

Op Fietse

Donderdag moest ik de voorband oppompen voor ik naar school ging, die was wat zacht. Toen ik gisterochtend de fiets uit de schuur haalde was de band helemaal plat. Balen!

Snel naar de auto dan maar, ijs krabben en met de auto richting school. Dat viel niet mee want het kacheltje is stuk, dat is dus als rijden in een diepvriezer. Ook ontdooit het raam niet, waardoor mijn adem tegen de binnenkant bevroor. Nog even langer en ik had moeten stoppen wegens raam aan de binnenkant helemaal ondoorzichtig :-(

Auto parkeren (gratis) bij het spoor, en dan lopend verder. Ik ben de hele dag niet meer warm geworden, van fietsen krijg ik het minder koud dan met de auto, brrrr.

Zodra auto en schoonzoon weer eens bij elkaar in de buurt komen hem toch maar eens heel lief vragen of ie m'n kacheltje weer aan wil zetten. Hij kan dat, alleen kan het dan ook niet meer uit. Ik weet dat, dus raak ik hem nooit aan. Maar ik leen de auto ook weleens uit aan de buurvrouw en ik vrees dat die hem van de zomer uit heeft gezet.

Balen ook omdat ik op maandag les heb tot kwart over 2, dan snel naar huis huiswerk maken. Dus echt geen tijd om lopend met een lekke fiets helemaal naar de fietsenmaker te gaan, en terug. En de volgende dag idem om hem weer op te halen.

Op school bedacht ik me dat er een man in de straat 2e hands fietsen opknapt die hij verkoopt in Eelde. Daar allereerst aangebeld toen ik thuiskwam: zijn vrouw zei dat hij bij me langs kwam zodra hij thuis was. Het bleek te gaan om een klein gaatje, dat hij voor me heeft geplakt. En: ik had gelijk ook een nieuwe band meegenomen voor je, voor geval dat. Die was niet nodig, en nee hij wilde er ook niets voor hebben :-)

En zo kon ik vanochtend dus gewoon weer op de fiets naar school. Kost minder tijd dan auto ontdooien, rijden en dan dat hele eind lopen. Helaas dacht ik er vanochtend niet aan dat ik vorige week steeds 2 broeken over elkaar aan had op de fiets...

Het was het koudste ritje tot nu toe, vond ik. Ondanks bril op voelden mijn oogbollen of ze bevroren, en mijn neus deed zeer van de kou. Op school aangekomen hoorde ik dat het toen nog -13 was, en jawel, het was rond 9 uur 's ochtends nog niet zoooo koud geweest.

Vanaf nu gaat de temperatuur omhoog zegt men, zondag al boven nul? Anders toch maar eens op zoek naar thermo-ondergoed, lol.

Geen opmerkingen: