zondag 19 februari 2012

Hondjes in Borne

Pasfoto van mijn "kleinhond" Jenny
Vandaag moest ik, mede wegens werken bij de pomp gisteren, heel erg veel huiswerk maken voor komende week. En toen belde zoonlief...

Samen in de kofferbak van de oude Peugeot
Ik had hun nieuwe huis in Borne nog niet gezien (ze verhuisden ongeveer tegelijk met dochter). Of hij me kon komen halen, want ze hadden voor vandaag nog niets gepland...

Onderonsje...
 Omdat ik, naast school, huiswerk maken en werken bij de pomp, toch ook wel eens wat ontspanning nodig ben, zei ik ja :-)

Alert!
Heen reed hij precies zoals ik het beste kan rijden naar hun toe: binnendoor, gemakkelijk zonder enge snelwegen en zo, en dan zou ik er ongeveer een uur over doen. Heel wat dichterbij en ook veel haalbaarder voor mij dan toen ze in Den Haag woonden, en in Leidschendam :-D

Nu niet meer de frisbee voor Jenny en de tennisbal voor Ronja
Hun huis is echt geweldig: 4 slaapkamers, een danszolder voor Noor, open haard, carport, leuke tuin compleet met vijver met grote karpers erin! En een aparte aanbouw met 2 ruimtes voor zoonlief: eentje als computerhok en de grotere ruimte ernaast moet een bar in komen + een stamtafel.
Opletten dames!
Spannend was hoe het zou gaan met Jenny en Ronja samen, want Jenny is nogal dominant, en zij woont daar... Maar ook dat ging helemaal goed :-)
Jenny is net even sneller... Ronja haalde geen enkele keer de bal...
Zoon en ik, met de hondjes, gingen voor een frisse neus net buiten Borne naar een open veld, waar de honden konden uitrazen. Eerst gooide Rick steeds de frisbee voor Jenny en de tennisbal voor Ronja, maar later moesten ze samen achter de tennisbal aan. Ook dat ging goed, hoewel Jenny toch steeds net iets sneller was. En terug thuis had Rick zelfs een logeermandje voor Ronja, zodat de dames elk in een eigen mandje naast elkaar konden bijkomen van al het rennen :-)

Moe na al dat rennen, uitrusten in elk een eigen mandje!
Tegen de avond brachten ze me weer thuis in Rick's splinternieuwe witte Citroen, via Duitsland. Het grootste deel van de rit ging dat met 170 km per uur... (het is tenslotte een sportwagen).


Zoon z'n Citroen
Nu maar kijken hoe ik vóór woensdag al dat huiswerk voor boekhouden en account view af krijg, maar dit middagje weg was wel heel erg lekker en ontspannend, en ik ben erg blij dat ik ook eindelijk het nieuwe huisje van Rick en Noor ook eens heb gezien!

Volgende keer rijd ik er nu zelf gewoon naartoe, eventueel samen met dochter + kleinzoon. Ik ben echt heel erg blij dat zoon + schoondochter nu ook eens wat dichterbij wonen :-D

2 opmerkingen:

Zoon zei

Kleine correctie de oude peugeot moet zijn RENAULT :)

Vond dit wel de moeite waard om te reageren :)

Aragog zei

Yesss eindelijk ook es een reactie van jou :-P (noteert: naam van auto verkeerd schrijven dan reageert ie wel)