donderdag 26 januari 2012

Mijn nieuwe zithoek

Op tafel mijn echte kerstboom, afgetuigd mag ie nu weer even groeien tot volgend jaar kerst ;-)
Dochter verhuisde vorig weekend, en mijn zithoek veranderde daardoor ook nogal drastisch. Ik had altijd al mijn blauwe Ikea (slaap)bank. Daar is dochter haar oude bruine bank nu bij gekomen (anders gaat ie toch naar de stort mam). Niet meer zo goed als nieuw dus, maar die zit heerlijk, het is echt zo'n lekkere hangbank! En ik heb nu wat meer zitruimte gekregen, want eerder alleen de blauwe bank en een groen stoeltje. Stoeltje staat nu naast de schuifpui, want dat is een heerlijk plekje om te zitten lezen/leren als het zonnetje in de ramen schijnt :-)

Aquarium moet nodig schoon en bijgevuld, maar ik kan nergens wat extra tijd vinden :-(
Een jaar geleden kreeg ik haar grote ronde massief eiken salontafel. Ze had er zelf geen ruimte meer voor maar ze wilde hem ook niet kwijt, en dus mocht ie zo lang als nodig bij mij "logeren". Die heeft ze nu terug gekregen. Haar salontafel ging naar haar schoonzusje, en die haar salontafel kreeg ik weer. Een heel heen en weer gesleep was dat dus hier vorig weekend!

Ronja mag blijven: Ze past kwa kleur prima bij het meubilair :-)
Mijn "nieuwe" bank ben ik heel blij mee, heb er al heerlijk op liggen leren voor de examens van afgelopen week :-) De salontafel is wat klein, vergeleken met de grote ronde waar ik na een jaar wel aan gehecht was geraakt. Maar ik kom vanzelf weer eens een andere tegen.

Een aantal jaren geleden waren salontafels in de mode met een glasplaat, en daaronder een ondiepe lade waar je dingen in kon leggen als display. Zodat je die dan door de glasplaat heen zag dus. Bijv. met kerst leg je er kerstversiering in, en in de zomer zand en schelpen... Of een leuke collage van oude foto's met bijpassende antiekigheidjes... Net iets voor mij dus, lol. Ik wou toen al graag zo'n tafel. Misschien dat ik zoiets wel eens vind op Marktplaats van iemand die hem toen nieuw kocht en er nu inmiddels op is uitgekeken ;-)

Het "vlekkerige" komt van de vleug, wegens suède-achtige stof


Overcompleet zijn hier nu 3 steenrode hoge (eethoek-)stoelen, bekleed met suedine. Eentje stond waar nu de bruine bank staat, de andere waar nu mijn oude groene fauteuiltje staat en nr 3 staat in de gang. Die heb ik op MP gezet: wie ze hebben wil die mag ze komen halen (per stuk mag ook!). Gratis, of voor het symbolische bedrag van 5 euro per stuk ;-)

ZGAN en helemaal onbeschadigd, hebben???

3 opmerkingen:

Christina zei

http://huis-inrichting.marktplaats.nl/tafels-salontafels/521793067-massief-eikenhouten-tafel.html?return=eJwtjNsKwyAQRP%2BlEB8TbVooBinpn0g0ROJlcVdaWvrvVZq3M2eG0VLIj5N8QiluF3lCq%2FOyTRsRyGHYE9jYB513Aq81YR%2F98J%2F0sMH95ZVgBhWlbpxFNz6Mq3C%2Bcs5r8FTD20FFXA0eE2i21aEWcyzBZrc0Xw6%2FPyug9imSXq2vJkG7FQygKM4wk4LCICEtyVhlQ7DxNH1%2FvhJA7w%3D%3D&df=1&fta=eNotkV2O5CAMhO%2BSh342JOHHKFeYK7QcMLPRJh3UJD2tGc3d10T7Vpiv5KIgtPhT0WF3Ptf7i9bahYoKBuze66RuqU7HjiqkBfUIAGE98HspoeYkWCgHQtgKPs6Nn0sM5ZTz3y%2BstO6PgzKvYS8Lqlsp5wS3%2Bjymct7KXo%2B4J5542%2FjRFsq6Qp%2FcBWHl2GO3pCuJNh47lZVn1vNbJeOGPAwiLHHqnYg82qTTW5gxapvahIxRIngmPc7CcPbQRyUMsJ29b3BUFtpk6J2nXpiYNGUQkbQZB9nF7L0Gai4N2bomojc6NjtEq6wwPQEMl31mry7XqJkaA87aZBps1dxWZJ3M7C6RDTd77sfkWrA0ZhisBGMbFWSZsFNaU3sXzBpanqyMl4zX%2F0hBx14o1fvKj8%2FjTysO5ELK2uh9b11KfQmVbh1iR19d%2BPgvX10gBPz5%2Ff0HY8icCQ%3D%3D&fta_ind=1&fs=1

of je koopt zoiets.

Aragog zei

Lol... dat lijkt die van dochter wel! Morgen werken, maar volgende week maar es zien of ie hem voor een euro meer ook nog komt brengen :-)

Aragog zei

Char heeft er al op gereageerd en haar tel.nr doorgegeven. Hopelijk reageert de verkoper op tijd, want morgen wordt er weer met de bus gereden om de laatste spullen te verhuizen...