zondag 22 januari 2012

Micky Mouse

Wat was er eerder: zo'n snijwerkje in een houten dienblad, of dat stripfiguurtje...
In mijn bijkeuken ziet Logan geregeld Micky Mouse! Ik niet. Ik ben zelfs als kind nooit dol geweest op Donald en zijn vriendjes (ik was meer van de Hannah Barbara studio's). En dan een Micky Mouse die woont in mijn bijkeuken? Zo goed verstopt zodat alleen kleinzoon die maar kan zien?

Je oog moet er maar net op vallen :-)
Gisteren was zijn papa ook in de bijkeuken, even kijken wat de loodgieter gedaan had. En toen Logan weer Micky Mouse zei, grapte ik dat ik die hier nergens kon vinden. Zijn papa wees hem gelijk aan: Een klein houtsnijwerkje aan de zijkant van een oud houten dienblad, waarop wasbolletjes en losse rommeltjes liggen... Voor Logan op ooghoogte, okay... Maar zijn vader is ruim 2 meter lang!

De Micky Mouse van de keuken!
En even later was toen ook de Micky Mouse gevonden die in de keuken woont: Familie van dat dienblad, maar dan klein en smal, op een hoekje van het werkblad in de keuken, ook weer als opslagplek voor al die losse troepjes die je niet weg gooit maar die verder eigenlijk ook nergens thuishoren. Deze was nog lastiger te vinden, maar helemaal logisch vanuit je blikveld als je nog geen meter hoog bent :-D

En ik ontdekte nog iets: hoe kleinkinderen het voor mekaar krijgen dat ze verwend worden door hun oma's. We liepen in C1000 voor een paar kleine boodschapjes. Heel gezellig is dat want Logan ziet alles: lekker, hap, lekker eten (het liep al richting etenstijd), Jogan ook? Oma kocht natuurlijk niets lekkers voor hem, want anders zou zijn mama boos op mij zijn als hij zijn warm eten niet op at. Tot we langs de tijdschriften liepen: Donald Duck! Minnie! Goofy! Dat ie dat al zo snel ziet, in het voorbijrijden... Natuurlijk kocht oma toen dat tijdschriftje maar voor hem ;-)

Geen opmerkingen: