zondag 1 januari 2012

Logeren in Emmermeer

Lekker slapen in oma's "logeerbed"
Zomaar plotseling wonen ze er nog maar ongeveer een week, wie had dat een week geleden gedacht! Ik heb afgelopen nacht heerlijk geslapen op mijn a.s. nieuwe bank. En nadat ik opgestaan was wilde Logan oma's bedje ook wel even proberen :-D

Weg mama!
We zijn lekker lui lang in pyama blijven rondhangen. En toen Logan weer in zijn eigen bedje lag voor het middagslaapje zijn dochter en ik eindelijk bezig gegaan met de presentatie die ik de 17e moet geven op school. De tijd begint nu echt voorbij te vliegen!

Eerste kennismaking
Ronja heeft zich prima gedragen als logeerhondje. Ik had haar eigen bench mee om in te slapen, dat ding is echt ideaal! Een grote kooi, die ik in een handomdraai in mekaar klap (incl kussen) tot een vierkant pakket van circa 10 cm dik, met een plastic draaghandvat eraan. Past gemakkelijk in de auto, en eenmaal daar klap je hem uit en hij staat weer :-)

Samen eten en drinken!
Bang voor vuurwerk was ze gelukkig niet, ook niet als ik in het donker met al flink wat geknal met haar buiten liep. Alleen op oudejaarsavond rond kwart voor 12, nog even een laatste rondje: toen rende ze wel voor me uit de tuin van dochter terug in, want toen werd het geknal zelfs haar wat al te gortig...

Lieve Ronja kijkt rustig toe terwijl Monkey haar brokjes opeet...
De poezen zaten eerst boven, terwijl Ronja beneden was. Want dochter's poezen zijn geen hond gewend. Esprit heeft zoon z'n grotere hond Jenny al eens in een hoek vastgezet, en mini Monkey is zelfs nog wat feller. Maar toen we het eens probeerden viel het reuze mee :-)

Ik het water, jij het eten?
Voor mijn Breezer is Ronja wat bang, die heeft haar eens flink te pakken gehad toen Ronja zich in de poezenkamer waagde. Met Cosmo is ze wel een beetje vriendjes. Ze mag hem rondom besnuffelen en ze geven elkaar neusje-neusje. Van begin af heb ik Ronja geleerd dat poesjes lief zijn, en dat je die niet opjaagt, en kennelijk heeft ze dat begrepen!

Ronja gaat plat op de grond liggen zodat ze net zo klein is als Monkey:-D
Monkey kon rustig Ronja's brokjes opeten (uit haar eigen etensbak!). Sterker: Ronja ging er helemaal plat op de grond bij liggen te kijken, zodat ze zich bijna net zo klein maakte als Monkey. Die heeft zich echt keurig gedragen als gast, al zeg ik het zelf. Ik kan haar gerust eens vaker mee uit logeren nemen :-D

1 opmerking:

Cassie zei

Wat is ze toch braaf hé! :)