woensdag 4 januari 2012

Logeerdreumes

Vanochtend hebben de kids de sleutel gekregen van hun nieuwe huis. Ik ben er rond de middag naartoe gereden om even te kijken. 4 slaapkamers, ruime achtertuin, met helemaal rondom hoge coniferen, en een heel grote oude vlinderstruik in een hoek. De rest mag omgespit worden, maar dochter vindt tuinen aanleggen toch leuk om te doen.

Toen ik zopas belde hadden ze alle behang al verwijderd uit 2 slaapkamers en 3-kwart van de woonkamer, en er is hulp zat. Vanmorgen vroeg hadden ze Logan eerst aan andere oma gegeven, zodat ik kon gaan kijken. Na zijn middagslaapje werd ie bij mij gebracht, en ging zij erheen om ook mee te helpen.

Meteen toen ik Logan hier had ben ik met hem naar tante Siet gereden, want die hadden hem ook al een tijdje niet meer gezien. Heel leuk is nu zoals ie kan kletsen, hij kent al onvoorstelbaar veel woordjes! Ze hadden bezoek, en Logan besloot direct maar dat het allemaal opa's en oma's waren, lol. Helaas ben ik helemaal vergeten om foto's te maken...

Van mij had ie een pakje met 3 sultana's gekregen. Proeven? van mijn notenkoek betekende dat ie daar de helft van op at. Hij mocht de nieuwjaarsrolletjes ronddelen: eerst zelf een hapje doen voor je zoiets weg geeft natuurlijk, en even later had ie er in elk handje één. Tante Siet kwam aanlopen met een bordje chips alleen voor hem, en ook de bitterballen die later op tafel kwamen smaakten hem goed. Ik waarschuwde hem dat die heet waren, waarop ie iets zei dat ik zelfs na 3x nog niet verstond. Toen begon ie heel hard op het schaaltje te blazen, en snapte oma het eindelijk :-)

Terug thuis was het etenstijd, maar hij wilde niet eens een hapje proeven: de lepel werd weggeduwd: nee, vol! Dat zou best kunnen natuurlijk, na zo'n middag. Dan gelijk zijn geliefde vla maar, maar ook dat wilde hij nieteens proberen, dan maar een keertje niet eten hoor. Boven aangekomen keek ie helemaal blij: Bad! Thuis hebben ze een douche, lekker spetteren in een bad is dus feest.

Na het bad nog even mee naar beneden in pyama, en toen heeft ie wel een volle beker warme melk opgedronken. In bed heb ik nog een poosje met hem gekletst: opnoemen wie en wat er allemaal ging slapen, en verder heb ik hem niet meer gehoord. Ik heb de babyfoon aanstaan, en hoorde daar nog 2x zijn muziekdoosje op, en sindsdien is het stil :-D Volgens de Handleiding (op papier plus digitaal gekregen) moet ik hem tussen 8 en half 9 morgenochtend weer wakker maken...

1 opmerking:

Anoniem zei

blij dat het zo goed gaat daar :)

we hebben al veel gedaan maar der is nog veeeeeel meer te doen :P