zondag 18 december 2011

Kerstversiering

Totaalplaatje

Jawel, ik ben ook eindelijk klaar met de kerstversiering. Ik ben niet zo'n kerstmens, maar ik heb er dit jaar toch maar iets aan gedaan :-) Op de salontafel staat een mandje met daarin 5 grote kaarsen in verschillende maten en vormen. Daar heb ik geen foto van gemaakt.

Boom uit Egmond aan Zee
Een jaar of 10 geleden bracht ik kerst en oud & nieuw door samen met dochterlief in een studio aan de boulevard van Egmond aan Zee. Daar kochten we bovenstaande boom (60 cm hoog). Die zet ik sindsdien ieder jaar neer. Na de kerst gaat ie dan met lampjes en versiering en al terug in zijn doosje. De lampjes doen het nog steeds, en ieder jaar buig ik de takjes weer even in model en klaar is klaartje :-D

Toen ik een paar dagen geleden bij dochter at, gaf ze mij er een mooie mini rode piek voor, helaas ben ik die toen vergeten mee te nemen. Zodra ik er weer kom gaat ie zeker mee, en dan mag de kleine gouden ster-piek op mini boompje.

Kerststuk van zoonlief
Toen ik vorig jaar bij zoon logeerde met m'n gebroken arm kreeg ik van hem deze hangende kerstboom. Compleet met opmaak en lampjes even aan een haakje hangen: Klaar :-D

Echte boom - nieuw!
Maar dit jaar heb ik ook een echte levende kerstboom gekocht! Compleet met kluit, dus die kan ook jaren mee, al zal ik hier wel na kerst de versiering uit halen en opbergen. Hij is nog wat te klein (28 cm inclusief pot) om er lampjes in te doen, maar wie weet over een paar jaar... Ernaast de doos bonbons die ik won met bowlen, die gaat pas open als ik 3e kerstdag bij dochter & co. kerst ga vieren :-)

Frasers Ridge
Met z'n allen op en om Frasers Ridge, waar ik ook echt weer eens mee verder wil. En als AnneRie volgende zomer eens komt logeren daar wellicht ook verlichting in? Dat zou echt mooi zijn, maar helaas heb ik daar zelf totaal geen verstand van. Trafo en lampjes enz heb ik al een paar jaar in huis.

Grappig nu ik dit zo bekijk: versiering die me herinnert aan zoon en aan dochter, en het nieuwe miniboompje... kleinzoon :-D

2 opmerkingen:

Mama Lotje zei

krijg je uiteindelijk toch de kerst fever? :P

AnneRie zei

Very Kersty ;-)

Frasers Ridge gaat helemaal goed komen. Met een brandend haardvuur en alles wat erbij hoort:-)