donderdag 24 november 2011

Vervoer

Vandaag had ik maar 2 uurtjes les: Zakelijk Nederlands, om half 11 was ik al vrij omdat PC gebruik vandaag uitviel! Met voorbedachte rade fietste ik op de terugweg langs de fietsenwinkel. Vorig jaar al zei iemand dat de koplamp van m´n fiets het niet deed. Afgelopen week met die mist had ie al wel aan gemogen, maar heel binnenkort is het zelfs om half 9 als ik naar school fiets al donker. En een bekeuring is vast duurder dan je licht laten repareren...

Bij de fietsenwinkel bleek dat er niets mis was met lampjes en snoertjes, maar dat de dynamo niet goed tegen de band aan kwam. Dat werd gerepareerd, waarna ik het enorme bedrag van 1 euro moest afrekenen! Ik had nog wat kleinere muntjes in de knip en heb gewoon alles gegeven wat ik aan kleingeld had: de rest is voor de fooienpot. In de werkplaats waren 3 mannen druk bezig, ik kan me niet voorstellen dat zo'n bedrijfje kan bestaan van reparaties ter waarde van 1 euro!

Buiten de fietsenzaak stond een kraampje van BenKwijt om gratis je fiets te laten graveren. Niet met je postcode, maar met een uniek nummer waaraan je eigen adres + telefoon gekoppeld zijn. Dat natuurlijk ook gelijk gedaan, want meestal hebben ze dat soort acties op zaterdagen, als ik werk.

Thuisgekomen liet ik Ronja uit, at ik brood als lunch en daarna was de auto aan de beurt. Die moet voor 3 december APK gekeurd worden, maar was echt enorm smerig! Ik ben al niet zo van het auto wassen, en ook kan dat niet vlakbij huis, maar nu was het wel echt uit de hand gelopen, ook omdat ie meestal geparkeerd staat onder hoge bomen (= vogelpoep enz). Aan het prikbord hingen kortingbonnen voor de Wasdas, o.a. eentje voor auto wassen 5 euro. M´n autootje was toen weer keurig schoon, vooral na ook nog van binnen stofzuigen = gratis!

Alleen was toen het kenteken aan de voorkant verbogen, volgens de meneer van de autowasstraat omdat ie alleen in het midden vast zat, terwijl er ook aan de buitenkanten links en rechts schroefjes hoorden te zitten: kijk maar, er zitten gaatjes in zowel je kentekenplaat als in de bumper...

Vlakbij was Dregema, waar ik sowieso al naartoe moest voor een nieuwe ruitenwisser achter: die kwam echt de APK niet meer door. De erg aardige meneer aldaar zette de ruitenwisser er gratis voor me op, en schroefde gelijk m'n kentekenplaat vast :-D

Nu binnenkort nog langs werk als de baas werkt, zodat die m'n banden ff oppompt, en ook iemand vinden die versnellingsbakolie kan bijvullen... Volgens buuf is dat dringend nodig, maar zowel schoonzoon als baas weten niet van hoe en waar... :-(

En dan uiterlijk volgende week woensdag naar een APK station, en dan maar hopen dat ie er weer ongeschonden door komt...

 Sinds de inbraak mis ik mijn tomtom heel erg. Ik ben eens gaan googlen op navigatiesystemen en vond dat de Navigon 40 Essential het meest aan mijn wensen voldeed. Allereerst de prijs: 89 euro, inclusief een oplader + tasje. Ook heeft deze een batterij die erg lang mee gaat, zodat ik hem ook kan gebruiken als ik ga wandelen of fietsen! Verzendkosten gratis, en morgen al bezorgd :-)

Op de APK na heb ik vandaag heel wat vervoersgedoetjes opgelost :-D

Geen opmerkingen: