woensdag 30 november 2011

Hij is door :-)

Vóór zaterdag moest mijn autootje door de APK, en dat is vandaag gelukt, dus hij kan weer een jaartje mee. In november werd ie al 10 jaar, maar de keurmeester zei dat het een "heel mooi dingetje" is, het ziet er allemaal perfect uit :-D

Ik vind het altijd erg spannend, vooral omdat er jarenlang bij Kwik-Fit altijd de meest dure "gebreken" werden gevonden. Sinds ik naar dit APK-station ga (zij doen zelf geen reparaties) mankeert er ineens veel minder aan...

Wel was er iets aan vervanging toe: beide aandrijfashoezen (nooit geweten dat een auto zoiets heeft). Als die vervangen waren dan was ie er door. Ik wilde het vandaag graag klaar hebben, dus zei ik dat ik dan nu direct wel even naar de overkant ging. Daar zit de Suzuki garage. Die man gaf me een visitekaartje: ga daar maar naartoe, die zijn veel goedkoper. In plaats van eerst te bellen besloot ik er direct heen te rijden. Ik vroeg of het vandaag nog kon? Misschien als ik de monteur even heel lief aankeek, zei de baliemeneer. De monteur kwam eraan, en dat was mijn achterbuurman, lol. Geef de sleutels maar, dan doe ik het gelijk even. En toen ie klaar was: En nu direct naar het APK station terugrijden hoor. Ze geloven het vast niet want normaal staat hier minstens een uur voor!


De APK meneer vond het inderdaad heel snel. Toen ik hem de (opgevouwen) rekening als bewijs aanreikte en hij alleen de prijs zag zei hij: maar ze moesten wel allebei hoor... Ze waren ook allebei vervangen, maar kennelijk was ik niet alleen met de tijd maar ook met de prijs wat gematst :-D

Ik kreeg het keuringsbewijs, met handtekening erop, mee, en ben hier weer een jaar vanaf, gelukkig. Toen gelijk door naar dochterlief, want ik had voor haar een tasje met bestellingen bij me. Ze had een sms gestuurd dat ze een vouwbeentje nodig had, een stapel stevig A4-papier in een lichte kleur, en nietjes. Ze is bezig een zelfbedacht spel te maken voor onze pakjesmiddag a.s. zondag. Ik mocht er niets over weten verder, en ik mocht niet in de computerkamer komen en ook niet in het washok. Toen ik dat toch probeerde werd ik gelijk betrapt en er vandaan gestuurd:-(

Zij ging het eten klaarmaken terwijl ik lekker met kleinzoon speelde en knuffelde. Onze dreumes begint al steeds meer op een peuter te lijken. En praten dat ie al doet, ook al echt moeilijke woorden zoals kietelen, papagaai, t-shirt. En Monkey, de kleine babypoes. Die geheel niet bang is voor kleinzoon, ze spelen zelfs heel leuk samen. Hij slingert een kattenspeeltje in het rond dat Monkey dan probeert te vangen. Ondanks dat ie soms wel even wat moet worden afgeremd vindt Monkey het allemaal best, ze zoekt hem zelfs ook steeds weer op :-)

Van de gemeente kreeg ik vorige week de jaarlijkse budget-agenda, met ook weer 4 vrijkaartjes +  gratis schaatsenhuur voor de kunstijsbaan. Dochter had ze zelf ook gekregen, en waarschijnlijk andere oma ook, maar het is maar een heel klein stukje fietsen vanaf hun huis en nu kan Logan van de winter al mooi leren schaatsen, dat vindt ie vast heel erg leuk! Met 3x 4 vrijkaartjes kunnen ze er lekker vaak naartoe ;-)

Ik ging terug naar huis met m'n buikje vol avondeten, en met een nieuw vest aan. Een erg leuke witte, met capuchon. Dochter had wat kleren besteld va internet, alles fors afgeprijsd. Ze heeft maatje S en dat was dit vest ook, maar zij verzoop erin, terwijl het mij prima past. En nee ik ben helaas niet afgevallen, maar heb nu toch een mooi nieuw vest aan waar maat S (36-38) in staat :-D

Geen opmerkingen: