donderdag 24 november 2011

Dagje Dreumes

Hij heeft 2 loopauto's (voorgrond): "Mam ga niet net doen of je op eentje rijdt, op je hurken... Tante Nynke deed dat vorige week wel en die heeft nu nog spierpijn..."
Woensdag was ik eindelijk eens een dagje helemaal vrij en dat kwam goed uit, want dochter + schoonzoon wilden graag gaan winkelen. Natuurlijk allereerst voor Sinterklaas, maar ook had het hele gezin mooie feestelijke kleren nodig voor een soortement bruiloft binnenkort + kerst. En zodoende mocht Logan gisteren op z'n oma passen :-D

En wat wordt ie al groot! Hij is nu echt geen baby meer!
Toen dochterlief om half 6 belde dat het sorry helaas allemaal nogal uit was gelopen besefte ik me helemaal niet dat het al zo laat was, de tijd vloog voorbij terwijl we druk aan het spelen waren! Ook was ik helemaal vergeten dat ie rond 5 uur verschoond moest worden, lol. Wel had ie 2x drinken gekregen, en z'n geliefde chips, en een doosje "sijntjes" plus wat hapjes koekje van oma.


Eerst werd de houten kist (van oma gekregen) leeg gehaald: die zat vol met auto's. Toen de inmiddels lege kist op z'n kant stond hebben we er een tijdje heerlijk samen op zitten drummen :-)


Upsy Daisy
Daarna was de andere hoek met speelgoed aan de beurt. Nadat ie paat (de piraat), en de plastic Night Garden poppetjes te slapen had gelegd, was ineens Upsy Daisy kwijt! Logan begon rondjes door de kamer en rond de eethoek te lopen: Daisy zoeken! Helaas vonden we haar niet. Later hoorde ik van dochter dat hij diverse zeer geheime verstopplekjes heeft, o.a. een klepje in de piratenboot die onderin z'n boekenkast staat, en dat de "grote mens" dan Daisy hoort te vinden... Domme oma wist dat natuurlijk niet!

Spelen met de Megablocks
makka pakka
Makka Pakka
Daarna gingen we van alles bouwen van Megablocks. Oftewel: oma bouwde dingen, die Logan dan weer sloopte. Ook ging oma tekenen op een tabletje, je kent het wel: je tekent iets met de bijbehorende pen, en als je een hendeltje overhaalt is alles weer weg. Zo tekende ik een hond, en Logan zei: Schaap! Ik tekende Makka Pakka en Logan zei: Baby! maar natuurlijk wist ik zelf allang dat ik niet zo heel erg goed ben in tekenen ;-)


Iggle Piggle
Toen de megablocks doos leeg was, kreeg ie het pas echt druk: alle auto's, de trein en de helicopter moesten gaan slapen, net als Makka Pakka, Upsy Daisy en Iggle Piggle. Papa en mama kwamen veel te vroeg thuis, want wij waren nog lang niet uitgespeeld! We hadden nog geeneens tijd gehad om alle speelgoed folders door te lezen :-(

Auto's moeten ook slapen!
Binnen no time zaten we ook al aan tafel: kaasfondue! Normaal ons vaste feest-eten met verjaardagen en kerst, dus dit was echt een verrassing! Na heerlijk smullen was het voor mij tijd om naar huis te gaan. Eigenlijk zou ik ook nog gaan douchen met kleinzoon, maar omdat ze zo laat terug waren ging dat helaas niet door: Ronja was al veel te lang alleen...

Toen ik afscheid nam, met natuurlijk een heleboel kusjes, keek kleinzoon me aan en zei: waf waf... Ja, oma gaat nu weer naar wafwaf toe :-D

Geen opmerkingen: