woensdag 3 augustus 2011

Autostoeltje

In het kader van het creëren van wat meer mobiliteit (jaja...) ging ik, naast een wandelwagen, ook op zoek naar een autostoeltje. En die zijn duur! Zelfs tweedehands! 

Tot ik een advertentie vond op Marktplaats met de titel: Goedkoop Autostoeltje. En die stond er al een tijdje op ook... Ik bood, nog ruim beneden de vraagprijs, 15 euro, en kreeg een email dat ik hem gisteravond op mocht komen halen :-)

Het stoeltje is altijd gebruikt in de "2e auto". Nooit voor lange ritten, nooit een ongeluk mee gebeurd enz. Alleen... het zag er niet uit! Oorspronkelijk blauw geweest was het nu gevlekt bruin en geel. Vol met vieze vlekken en kruimels. Vandaar dus goedkoop... Ik heb het toch maar meegenomen, voor die prijs ;-)

Thuisgekomen heeft het me aardig wat tijd gekost om uit te vinden hoe je zo'n ding demonteert. Vreselijk ingewikkeld en erg onlogisch, zoals autostoeltjes in mekaar zitten! Uiteindelijk is het me dan toch gelukt om alle bekleding eraf te halen, en in de wasmachine te stoppen, op 40 graden. Ik dacht nog even om tijdens het demonteerproces wat foto's te maken, maar ach, dat onthoud ik wel...

Zo kan ie voor minstens het dubbele wel weer terug op Marktplaats ;-)
En nu staat hier dan een brandschoon, weer zo goed als nieuw, stoeltje. De bekleding kwam prachtig schoon de wasmachine uit, en is weer helemaal als nieuw. Geen vlekje of verkleuring meer te bekennen! Voor ik de bekleding er weer op deed heb ik het stoeltje zelf ook nog een ruim sopje gegeven, zelfs het onderstel (onder de bekleding dus) is nu brandschoon en weer geheel kruimelvrij ;-)

Toen alles schoon was, besloot ik vanochtend om eerst de stoel weer helemaal in elkaar te zetten, voor ik in bad ging. Want anders zit je gelijk weer te zweten, met dit weer.

Dat viel nog niet mee... Toen ik na heel erg lang puzzelen en zweten alles weer op z'n plek had: de bekleding, de riemen en de banden, zat er iets nog niet helemaal goed. Maar wat er dan mis was kwam ik maar niet achter... Even wat afstand genomen, achter de pc maar en ondertussen m'n grijze celletjes es laten werken. Kan het misschien net andersom moeten? Dat hielp helaas niet. Hoe ik ook dacht, ik kon gewoon maar niet verzinnen hoe het wel moest, maar iets zat er gewoonweg niet goed...

Buuf gebeld, die ook best technisch is. Die kwam gelijk. Zag ook dat het niet helemaal klopte en kwam er ook niet uit. Ze is bij wat buren met kleine kinderen langsgegaan, kijken hoe hun autostoeltjes in mekaar zaten. Maar die hadden weer heel andere modellen, zoals bv alleen een zitting, en dan het kind in de gewone autogordels...

Nadat we de boel gedeeltelijk weer los hadden gehaald viel ineens het kwartje, en kon het stoeltje (compleet met een onderdeel dat ik over had gehouden, lol) eindelijk helemaal goed in elkaar. We hebben er zelfs nog een pop bij gepakt om te testen. Buuf (zelf geen kinderen) vond vooral de riem waarmee je de gordels strakker trekt erg leuk: Zit stil of ik trek... 


Ik ben erg blij met m'n mooie schone stoeltje. Als ik nu bij dochter ben, of zij hier, en we willen spontaan ergens naartoe dan is het niet meer: Oh, het stoeltje zit nog bij F. in de auto... Ik kan hun nu zo ophalen, of thuisbrengen, zonder gedoe met stoeltjes overzetten. En na Logan hebben er vast nog wel meer kindjes plezier van, als zoonlief er eens eentje krijgt, of dochter ooit een tweede ;-)

Toen het stoeltje eindelijk klaar was, en wij weer bijgekomen waren van het harde werken met een glaasje fris, ging ik eindelijk in bad, en buuf achter mijn pc, want ze zit even tijdelijk zonder internet.

  • Dochter als kind: Ik wil nooit kinderen
  • Zoonlief als kind: Ik wil er later 4

Geen opmerkingen: