vrijdag 29 april 2011

Even helemaal klaar mee

Toen dinsdag dochterlief in mijn tuin was begonnen met allereerst de tegels eruit halen: telefoon. Of ik kon komen werken, een collega was ziek. Dat kon, want hij zou er morgen wel weer zijn... En toen de volgende dag... Gisteren ook weer gewerkt maar toen heb ik gelijk gezegd dat ik vandaag echt niet kan. Ondertussen lag na dinsdag het tuinwerk weer stil: in plaats van nu al toe aan gras zaaien is alleen nog maar 2/3 van de tegels eruit :-(

  • De baas: Als de zieke dan nog niet terug is en ik vind niemand anders dan moeten we de pomp maar sluiten vanaf 2 uur. 
  • Dochterlief: Als ie je morgen weer belt en jij zegt ja dan bel ik hem zelf op dat je niet komt!
We zijn met 5 (!!!) die in het weekend werken en invallen, maar de enige die altijd maar ja zegt ben ik. Vorig voorjaar is totaal aan me voorbijgegaan wegens werken: collega ziek, baas in zijn tuin bezig, baas zelf ziek. Zodat mijn eigen plannen maar steeds uitgesteld worden. En 's avonds laat lees ik dan op twitter dat een collega heerlijk op een terrasje zat, vlak voor ik begon om 2 uur: die is kennelijk beter in nee zeggen dan ik... Een ander had hoofdpijn, en weer een ander moest op de kinderen van haar zus passen. En 's avonds dan, van half 6 tot 9, zodat ik op tijd naar huis kan? Nee dan kan ik ook niet...

Dit jaar gaat mijn tuin aangepakt worden, ga ik mijn tuinbankje en rek verven, en eigenlijk wil ik in en om het huis ook wat aan het verven. En zelf ook eens genieten van het zonnetje ;-)

Ik probeer wel steeds nee te zeggen, maar: de anderen kunnen allemaal niet, dus we hebben niemand anders... Dat werkt nogal goed bij mij. Ik verdenk hem er zelfs weleens van dat ie nieteens de anderen gevraagd heeft, maar gelijk op mij begint in te werken. Zal de leeftijd wel zijn, meer verantwoordelijkheidsgevoel en zo :-(

Ga ik nu mee stoppen! Ik werk volgens het rooster en verder heb ik deze zomer mijn eigen dingen die ik nu eindelijk ook doen wil. Van september t/m juni heb ik mijn opleiding, dan ben ik ook niet constant beschikbaar voor werk, dus dan moeten ze het ook anders oplossen!

Vandaag maar alles inhalen wat de hele week weer bleef liggen: emails beantwoorden, eens lekker uitgebreid badderen, boodschappen doen, wasmachine en vaatwasser aan, enz. En een kado voor schoonzoon samenstellen die morgen (jawel, op Koninginnedag) jarig is. Hij maakt een speeltafel voor Warhammer, en daarvoor is ie heel veel nodig wat ik voor de mini's wel in huis heb: rondhout, grind, touw, en ik verzin zelf nog wel meer. Maar dat zeg ik hier niet want ik weet dat ie mijn blog ook altijd leest, hihi.

En... met flink wat ruilen met collega's ben ik dit hele weekend vrij: schoonzoon jarig en lekker Koninginnedag vieren. En het volgende weekend ben ik ook vrij: ik zelf jarig + moederdag. Nu dus even niet meer werken, ik ben er nu echt wel even helemaal klaar mee!

Geen opmerkingen: