woensdag 23 februari 2011

Tafeldans

Een variatie op de Stoelendans. Via Marktplaats kocht ik mijn salontafel. Die paste precies bij de buffetkast die ik ooit van zoonlief kreeg (hij werkte toen bij Trendhopper). Handig, omdat je de beide tafelbladen er zowel in de lengte als in de breedte in kon steken, zodat je in een handomdraai een langwerpige tafel had, of een vierkanterige, of een combinatie van die 2. Iets minder handig was dat als je er tegen aan stootte, het blad verschoof. Zodat ik de tafel telkens weer goed moest schuiven. 

Deze tafel heeft sinds vandaag weer een ander huisje

Maandag zette ik hem weer op Marktplaats, voor hetzelfde bedrag als wat ik er in januari 2007 voor betaalde. Dinsdag was ie verkocht, en vandaag heb ik hem afgeleverd. Dus ik heb er ruim 4 jaar lang geheel gratis van genoten :-)

Waarom verkopen? Omdat schoonzoon morgen hun oude salontafel bij mij brengt. Hoop ik. Dochter, nogal vals: en nu maar hopen dat je weer een andere krijgt he mam.

Hun salontafel is er eentje met heel veel herinneringen. Ze kochten hem toen ze gingen samenwonen, en er zijn heel wat feestjes aan gevierd. Toen ze me vertelden dat ie op Marktplaats ging, omdat ze er eigenlijk geen ruimte voor hebben, vond ik dat erg jammer. Maar ja, ik heb had dus al een salontafel, die past bij het dressoir... Er werd 30 euro op geboden, en die man zei dat ie echt niet meer waard was. Nou, wij allemaal vonden van wel!

Maandag belde dochter. Dat ze allebei hun dierbare tafel voor 30 euro toch echt niet weg wilden doen. En dat de mijne (beuken met zwart) dan wel past bij het dressoir en de vitrinekasten, maar dat ik ook best veel eiken heb, o.a. de dekenkist waar het aquarium op staat, en het tv-kastje dat nog van Pa was, het tafeltje met de foto's erop. Dus dat volgens haar een grote ronde donkere ruw eiken salontafel best bij mij zou passen. 

Ik was het helemaal met haar eens. Hun tafel hoort gewoon in de familie. En dus brengt schoonzoon hem hier morgen naartoe, als ik aan het werk ben. En als zij ooit een grotere woonkamer krijgen dan krijgen ze hem weer terug, en geven ze mij weer een andere :-D

5 opmerkingen:

Mama Lotje zei

woef reageer :P

wie weet krijg je hem morge wel als we iemand kunne vinde die kan helpe tille :O

Rickje zei

Foto van de nieuwe situatie?? :)

Christina zei

Misschien kan er dan meteen een nieuwe foto van kleinzoon afgeleverd worden? HINT HINT!

Aragog zei

@ Rickje: komt wel, hoewel... Feike heeft ook de groene stoel verplaatst, en nu denk ik dat er eigenlijk nog een nieuwe stoel bij moet...

@ Christina: Je bent niet de eerste die roept om een nieuwe foto van kleinzoon. Morgenavond pas ik op, en ik denk dat ie vast wel even wakker wordt als ik stevig knijp, lol

Aragog zei

Bijna een jaar later zit ik weer zonder salontafel, en is de grote ronde weer terug naar waar ie hoort :-)