donderdag 4 november 2010

Grote Kleine Man

Gisteren was ik weer eens een dagje bij dochter kleinzoon. Ik had hem al 1,5 week niet meer gezien, wegens veel werken, maar hij begon meteen stralend te lachen toen hij zag dat oma er was. Gelukkig herkende hij me dus nog wel :-)

Ruim 6,5 maand nu, eet hij al helemaal gewoon mensen eten. Groente, fruit, brood, pap. Geen borstvoeding meer, want daar is ie natuurlijk al veel te groot voor ;-)

Als ie wakker is, kletst ie aan één stuk door, hij is echt geen minuut stil. Van wie hij dat nu heeft??? Vorige week belde dochter me trots op: hij zegt Papa! Maar hij maakt vooral heel veel geluidjes, en daar komen er steeds meer bij. Gisteren was hij de hele dag aan het oefenen op een soort van R van achter uit zijn keel. En als hij dan geluidjes maakt moet ie er zelf heel erg om lachen :-D

Lachen en praten kan ie dus als de beste. Zitten ook al een beetje, maar hij tuimelt nog veel om, dus echt zelf zitten is er nog niet bij, hoewel hij al wel gaat zitten als ie bv half ligt op de bank, tegen een kussen aan, of op je schoot.

Gisteren hebben we hem les in kruipen gegeven. Ik duwde hem steeds een stukje naar voren, zijn handjes "liepen" al keurig mee over de grond, richting zijn mama. Misschien kreeg ie zo door dat ie zichzelf zou kunnen voortbewegen...

Want op zijn kleed of in de box liggen spelen vindt ie nu niet leuk meer, dan gaat ie huilen. Natuurlijk wordt liggen ook wel erg saai, als je dat al 6,5 maand lang doet. Hij is nu echt wel toe aan zittend spelen en kruipen. Ook omdat ie al veel minder slaapt, en zijn mama kan hem toch moeilijk de hele middag bezig houden ;-)

Kleertjes heeft hij nu maat 74 aan, en heel soms, met de mouwtjes omgeslagen, al maatje 80. En er komt vast weer een groeispurt aan, want zijn wangetjes worden weer veel boller. Oma moet maar flink doorbreien aan het rood/groene vestje, ook al omdat mama gisteren 3 patronen heeft uitgezocht die ik hierna mag gaan breien!

Nu zijn mama's wangetjes weer wat boller zien te krijgen, want die is nu wel heel erg superslank. Misschien dat de pot Fluff (marshmallow-smeersel voor op brood) helpt, en ze vroeg me gisteren of ik uitgebakken spek voor haar wil maken voor op brood. Daar is ze haar leven lang al dol op, maar ondanks diverse probeersels lukt het haar maar niet om het zo te maken als ik dat doe. Morgen dus maar spek kopen, om dochterlief mee vet te mesten :-D

Helaas ben ik gisteren helemaal vergeten foto's te maken, we hadden het veel te druk met knuffelen en spelen!

Geen opmerkingen: