zondag 3 oktober 2010

Boswandeling

Wat is het vandaag heerlijk weer! Ik heb zaterdag gewerkt, toen het vrijwel de hele dag regende. Mazzel, want ik had geruild met een collega die het beter uitkwam om vandaag te werken. Zonde om op een dag als vandaag binnen te zitten!
Vanmiddag heb ik een paar uur lang door het bos achter mijn huis gedwaald. Ik lette niet op waar ik heen ging, en ging ook vaak van het pad af. Toch is het me gelukt om, toen ik moe werd, mijn huis vrij gemakkelijk weer terug te vinden :-)
Uiteindelijk kwam ik terecht bij het Zandmeertje, waar ik een poos op een bankje heb zitten uitrusten. Er is nog maar weinig aan verkleurde bladeren te zien, behalve dan, zoals hierboven, een enkele boom die al wel aan Herfst doet.
Ik vond nog wat rijpe bramen, en hier en daar bloeit er zelfs nog iets! Waar je wel aan kunt zien dat het al oktober is, zijn de vele vele paddenstoelen. Heel veel verschillenden, en in grote aantallen. Zoveel dat ik daar een apart blogje over maak :-D

Geen opmerkingen: