vrijdag 24 september 2010

Dagje Kleinzoon

Vrijdag was ik gezellig een dagje in Emmermeer. Lekker bijpraten met dochter, en vooral heel veel genieten van kleinzoon :-)

Hij had een pakje aan dat AnneRie en ik voor hem kochten in Newcastle, vorig jaar. Dit past hem nu precies.

Hij is een klein beetje afgevallen, maar dat komt vast niet omdat ie minder eet, want hij kan alles op wat ie krijgt, en zou z'n mama hem meer geven dan ging dat er ook nog wel in. Echt een Rupsje Nooitgenoeg :-)

Nee dat afvallen komt eerder omdat ie nu constant druk in beweging is. Leren zitten, heel veel trappelen met zijn beentjes, en slaan en grijpen met zijn armpjes.

Spelletjes zoals staan op je schoot, en zich dan neer laten ploffen op z'n pamper, en dat steeds maar door :-)

Dochterlief: Nee hoor ik ben niet hyperactief, ik doe alleen maar alsof. 

Logan stroomde nogal over van de melk die dag... Oma had schone kleren aan toen ze daar aankwam, maar na een half uur liep ik al in een trui van zijn papa. Die mocht ik gelijk houden, want papa vindt het een vervelende trui, terwijl hij mij erg lekker zit :-) 

Het lijkt er sterk op dat er een tandje in aantocht is, want deze bijtring ligt ie heel veel op de knagen. 

Logan lacht heel veel, en als je bv kusjes op zijn buikje geeft, dan kraait hij het uit van plezier :-) Dat kraaien vindt oma echt geweldig, heel lang geleden dat ik dat hoorde, een kraaiende baby!

Hij kan zich al prima een 20 minuten zelf vermaken in de box. Dingen pakken is geen enkel probleem meer, hij grijpt alles vast wat binnen bereik van zijn handjes komt. Dat kan soms weleens lastig zijn, bijvoorbeeld als ie een pluk van je haar te pakken krijgt.

Zelf zitten gaat ook al steeds beter, en langer. De kinderwagen past ie nu al niet meer in, dus zit hij sinds kort in de buggy voor de dagelijkse wandeling. Wel nog in een beetje ligstand, maar dat schijnt meneer ook steeds minder goed te bevallen. Zittend zie je toch veel meer dan liggend op je rug!

Ik moet hem echt minstens eens per week zien, want wat gaat het allemaal snel! Elke keer als ik Logan zie is ie alweer gegroeid, en kan ie alweer iets meer, of beter, dan de week ervoor.

Toen papa thuiskwam van zijn werk hebben we een heerlijke door dochter zelf gemaakte lasagna gegeten. Logan kreeg zijn pyamapapfles (en daar lust ie wel pap van!) en ging toen naar bedje toe.

Zijn papa en mama gingen naar een verjaardag. Ik heb me prima vermaakt achter dochters pc, want op zich is dat 's avonds oppassen erg saai: Logan slaapt door tot de volgende ochtend, die hoor je niet meer als ie eenmaal in z'n bedje ligt :-(

1 opmerking:

AnneRie zei

Wat is het toch een schatje :-))))