woensdag 29 september 2010

Energie

Zojuist ging de deurbel: een vriendelijke meneer vroeg me welke energieleverancier ik heb. Ik vertelde hem dat ik pasgeleden overgestapt ben. Naar wie? Naar Essent. En voor hoe lang heeft u een contract afgesloten? Voor 1 jaar. Hij opende blij zijn aktentas en vertelde dat hij dan goed nieuws voor me had...

Ik moest hem helaas teleurstellen, en vertelde dat ik ieder jaar overstap, en dat ik dat helemaal zelf doe. Naar de op dat moment gunstigste aanbieding via de website van PrizeWize.

Eerst betrok zijn gezicht, maar even later klaarde het alweer op: Zoekt u misschien werk? Want volgens mij zou u heel goed zijn in het verkopen van energie. U heeft een vlotte babbel.

Ik beaamde dat, en vertelde dat ik ooit een tijd lang o.a. Durion groene stroom heb verkocht op een callcenter. Wat nu Oxxio is. Maar dat ik momenteel helaas niet op zoek ben naar (dat soort) werk.

Geen opmerkingen: