maandag 16 augustus 2010

Nog steeds ziekjes :-(

Na eerst een paar dagen snipverkouden, begon ik te hoesten. Verkoudheid zit nu wat vast. Niet meer zo snip, maar nog steeds verkouden dus. Het hoesten is vooral 's nachts erg vervelend, ik word er steeds wakker van. Wel goed voor mijn buikspieren, want die doen er al flink zeer van. Nog een paar dagen doorhoesten en ik heb een sixpack, lol.

Vanochtend werd ik wakker met heftige kramp in mijn buik, en dat heb ik nu nog steeds. Van mij mag het nu wel weer es ophouden, ik wor langzamerhand goed ziek van al dat gegriep :-(

Vrijdag heb ik me ziek gemeld, en dat was dus maar goed ook. Ik moest zondag werken, maar zo had de baas plenty tijd om een vervanger te zoeken, en ik zag mezelf nog niet weer topfit zijn op zondag. Goed gedacht dus. Net nadat ik me had ziekgemeld kwam er een sms van een collega, of ik zaterdag haar dienst wou overnemen. Ik heb maar teruggebeld, en toen hoorde ze gelijk al dat dat niet ging lukken.

Vrijdag heb ik tussen de middag snel de nodige boodschappen gehaald, daarvoor hoef ik zeker een week de deur niet meer uit. Ook ben ik toen even naar Zeeman gegaan, waar ik wat breigaren kocht (met dank aan Caro!). Ik ben nu met een mooi groen kleurtje aan het breien, maar daar wil ik kobaltblauw bij, en dat hadden ze hier niet. Daar gaat dochter van de week achteraan in Emmen. De Zeeman daar is veel groter, en anders hebben Wibra of Hema misschien iets wat er bij past. Zij vindt het patroon waar ik mee bezig ben in elk geval wel heel mooi :-D

Zaterdagavond heb ik babygesit. De kids wilden graag een film zien in de bios (The Sorceror's Apprentice). No problem, want Logan gaat om half 9 naar bed en slaapt dan door tot de volgende ochtend. Ik heb hem alleen eventjes gezien onderweg naar zijn bedje (maar niet aangeraakt om hem niet te besmetten!), en verder heb ik hem niet gehoord tot ze na middernacht weer thuiskwamen. Ik hoefde er alleen naartoe te rijden. Op hun bank zitten breien voor de tv, en ik ben een tijdje op dochters pc in Second Life geweest.


Dochter kreeg op dezelfde dag precies dezelfde verkoudheid/griep als ik, maar die was vrijdag alweer beter. Het is niet eerlijk! Schoonzoon had het ook, maar in nog mindere mate dan dochter. En Logan heeft vlak daarvoor 2 dagen alleen een beetje geniest en gehoest.

Misschien heeft kleinzoon ons wel aangestoken, dat hij iets heeft gekregen van een inenting, en dat toen aan zijn moeder en oma heeft doorgegeven? En anders is hij misschien niet echt ziek geworden omdat hij dochter haar antistoffen krijgt via z'n eten.

Ik gebruik mijn tijd wel nuttig. In de tuin werken of andere lichamelijke bezigheden gaat niet, want zodra ik beweeg begin ik weer enorm te hoesten. Maar ik ben weer overgestapt voor gas en licht (dit jaar is Essent de goedkoopste!), heb wat kleine reparaties gedaan zoals een knoop aanzetten enz. Nu even 2 ansichtkaarten van Le Petit Prince inlijsten, voor in Logans kamertje. Allerlei achterstalligs dat al een tijdje ligt te wachten: de stapel op de eettafel begint al lekker te minderen :-D

En dan straks maar weer breien op de bank. Het voorpand is nu binnen 15 minuten klaar, en dan begin ik aan een mouw.

Als ik naar buiten kijk door het keukenraam, zie ik dochterlief. Maar die wil ik even niet zien. Want ze staat daar op een enorm hoge ladder de kozijnen van haar schoonmoeder te verven. Zoals ze zelf vorige week al zei: Iedereen vindt het eng dat ik op die ladder sta, behalve ik zelf...

2 opmerkingen:

AnneRie zei

Wat een prachtige foto van Logan. Jij bent helemaal niet belangrijk meer (en de griep ook niet lol) Alleen foto's van Logan en helemaal in deze karakteristieke houding (vuist omhoog)willen we zien ;-)))))
Evenzogoed natuurlijk heel veel beterschap.
Want op Logan passen en hem niet kunnen knuffelen is nog erger dan ziek zijn. :-(

Aragog zei

@ AnneRie: Speciaal voor jou vandaag dan nog een blogje, met foto, van Logan. En niets over hoe ik me voel (snik!).

Ja die vuistjes van hem is wat he, zou ie later gaan boksen? Zijn vader heeft een boksbal, dus het zit wel een beetje in z'n genen ;-)