vrijdag 18 juni 2010

WK-koorts en Oranje

Ook op het werk ontkom je niet aan de WK, overal in de shop zie je nu oranje. We verkopen zelfs barbecues in de vorm van een voetbal, met schort + gereedschap, en koksmuts.

En de wereldberoemde vuvuzela's (in Second Life heb ik er ook al eentje, die net zo'n herrie maakt). En zeeuws-meisje-mutsen met rood-wit-blauwe vlechten eraan. 3 pakjes Mascotte vloeitjes met een mini-shirt: Mascotte van Oranje. Pakjes oranje vloei (ook Mascotte), sigaretten met een oranje filter (Pall Mall), enz.

Dochter heeft voorlopig genoeg vloeitjes in voorraad: Ik wilde graag zelf zo'n shirtje voor in de auto, maar ik gebruik geen vloei. Toen ik een niet-rokende klant die ook zo'n shirtje kocht, dat vertelde zei hij: Hier, geef die dan ook maar aan je dochter...

Maandag heb ik om half 11 collega J. afgelost, zodat hij op tijd thuis zou zijn voor de wedstrijd. Allebei een halve dienst gewerkt dus. Hoewel ik zelf ook graag voetbal kijk, werk ik altijd voor hem tijdens belangrijke wedstrijden, zoals bv EK en WK. Of als WKE kampioen wordt natuurlijk ;-)

Omdat ik om 2 uur vrij was, heb ik wel de 2e helft kunnen zien, en dus ook allebei de doelpunten, die van Nederland zelf en die van Denemarken (lol)
Donderdag los ik J. af om half 6, als we tegen Kameroen moeten. Weer allebei een halve dienst. En voor mij is het dan zalig rustig werken, met de krant of een boek erbij, want veel klandizie komt er niet als Oranje speelt :-D

Zaterdag tegen Japan ben ik vrij, en kan ik wel kijken, en dat ga ik ook zeker doen! 1 van de 3 bordjes op mijn voordeur zegt: We maken sushi van die Japanners. 

Dat van maandag zei: Kijk die Denen wenen, en dat is dus al uitgekomen!


De WK leeft natuurlijk ook heel erg in Second Life, wat extra leuk is omdat je daar met alle nationaliteiten samen bent. Ik draag daar al sinds het begin van de WK steeds oranje kleding, en heb daar zoveel van dat ik elke dag wel een ander outfit aan kan. Compleet met leuke petjes en hoedjes, evt met voetballetjes erop. Op de foto hiernaast sta ik 3e van rechts in mijn bavaria-dress (lol), met oranje schoenen en bijpassende oranje hoed.

De foto is maandagavond gemaakt in Groningen-sim, waar we de 2-0 overwinning op Denemarken vierden met o.a. een heuse polonaise :-D

Geen opmerkingen: