maandag 31 mei 2010

Geadopteerde Guppies

Vorige week heb ik een advertentie op Marktplaats gezet om enkele guppen met iemand te ruilen. Om zodoende wat vers "bloed" in m'n bak te krijgen. Alle guppies die ik heb, sinds vorig jaar september ongeveer, stammen af van de 5 vrouwtjes die de kids ooit kochten. En dan ligt inteelt dus op de loer...

Vanochtend kreeg ik een email van iemand uit Emmerhout, die van haar guppen af wilde, ik mocht ze wel komen halen. Ze had er ongeveer een stuk of 10, dacht ze...

Vanmiddag daar naartoe gefietst (wat zit Emmerhout toch onlogisch in elkaar kwa huisnummers!!!). We zijn allebei een hele tijd aan het vissen geweest, tot we ze allemaal te pakken hadden. In haar bak zitten ook vissen die guppies lekker vinden, en de guppies op hun beurt smulden van de piepkleine rode garnaaltjes die ze pas gekocht had. Dat combineerde dus niet zo best.

Die stuk-of-tien bleken, toen ik ze bij thuiskomst in mijn eigen aquarium zette, er 27 te zijn! De mannen zijn allemaal totaal anders dan die ik zelf heb (= red tuxedo en wildkleur), en ook de vormen van de staarten zijn heel anders. Er zitten een paar verschrikkelijk mooie mannetjes bij, ik ben er dus erg blij mee! Ook hadden mijn mannen direct al erg veel belangstelling voor haar vrouwtjes :-D

De bedoeling was ruilen, omdat ik eigenlijk al wat overbevolking had, en nu dus nog meer. Dat wordt weer een advertentie plaatsen om er wat van te verkopen. Als één van de lezers nog guppies zoekt: Laat maar een reactie achter ;-)

Geen opmerkingen: